آفتاب
در پی موج انتقادات انجام شد؛

دفاع کاخ سفید از استراتژی ضدداعش اوباما در عراق

دفاع کاخ سفید از استراتژی ضدداعش اوباما در عراق

کاخ سفید با دفاع از استراتژی ضدداعش اوباما در عراق تاکید دارد که با وجود شکست گسترده در رمادی لزومی به بازبینی کلی در سیاست‌های آمریکا دیده نمی‌شود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه نیویورک تایمز، کاخ سفید روز سه‌شنبه با دفاع از استراتژی باراک اوباما برای مقابله با شبه‌نظامیان داعش در عراق، گفت: در حالی که تسخیر رمادی به دست این گروه یک عقب‌گرد است اما نباید آن را یک نشانه کلی مبنی بر شکست رویکرد آمریکا دانست. در شرایطی که اوباما تیم امنیت ملی خود را برای رایزنی درباره تازه‌ترین تحولات عراق و نحوه بازپس‌گیری رمادی گردهم آورده است، مقام‌های دولتی گفتند که استراتژی اوباما درباره بمباران هوایی علیه شبه‌نظامیان با تکیه بر نیروهای عراقی برای مقابله با آنها در میدان نبرد، به دستاوردهای خوبی رسیده است.

جاش ارنست، سخنگوی کاخ سفید گفت: ما شاهد موفقیت‌های زیادی بوده‌ایم اما همچنین یک دوره شکست را تجربه کرده‌ایم. این بخشی جدایی‌ناپذیر از درگیری نظامی است خصوصاً وقتی قرار است موضوعی تا این حد طولانی شود.

به گفته جاش ارنست، رئیس‌جمهوری آمریکا به دنبال آن است که ببیند چطور می‌شود این استراتژی را با توجه به تحولات اخیر متعادل کرد.

تاکنون کاخ سفید درخواست‌ها برای بازنگری کلی در این عملیات را نپذیرفته است. جاش ارنست گفت: آیا قرار است هر زمان که در کمپین ضدداعش شکست خوردیم، به صورت هیجانی تصمیم به کاری بگیریم؟

فشار بر اوباما برای وارونه کردن استراتژی علیه داعش از سوی افراد مختلفی از جمله جان بوئنر، رئیس‌جمهوری خواه مجلس نمایندگان آمریکا مطرح می‌شود.

وی تاکید دارد: «طرح رئیس‌جمهور کارآمد نیست.» همینطور آدام بی‌. شیف، از نمایندگان دموکرات کالیفرنیا می‌گوید که «ادعای کاخ سفید درباره پیشرفت باید رنگ‌های هشدار را به صدا درآورد».

اوباما روز سه‌شنبه به صورت خصوصی با اشتون کارتر وزیر دفاع آمریکا در کاخ سفید دیدار کرد و پس از آن دیدار جداگانه‌ای با وزرای کابینه و شورای امنیت ملی آمریکا و فرماندهان نظامی داشت و درباره استراتژی مقابله با داعش رایزنی کرد.

اوباما در جریان دیدارهای خود تاکید کرد که قاطعانه از حیدر العبادی، نخست‌وزیر عراق حمایت می‌کند و از اقدامات وزرای عراقی برای طرح‌ریزی برای پس گرفتن رمادی استقبال می‌کند.

انتهای پیام

کد N829558

وبگردی