آفتاب

درخواست یک نماینده برای پرداخت بیمه محصولات کشاورزی به کشاورزان خسارت دیده

درخواست یک نماینده برای پرداخت بیمه محصولات کشاورزی به کشاورزان خسارت دیده

نماینده مردم سروستان در مجلس خواستار پرداخت بیمه محصولات کشاورزی به کشاورزان خسارت دیده حوزه انتخابیه خود شد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، داریوش اسماعیلی در تذکری در جلسه علنی امروز (چهارشنبه) مجلس، اظهار کرد: کشاورزان عمدتاً افرادی مظلوم، بی‌پناه و محروم هستند و زمانی که حادثه‌ای برای محصولات کشاورزی آنها پیش می‌آید تنها امید آنها به صندوق بیمه محصولات کشاورزی است.

وی افزود: در سال زراعی جاری شهرستان‌های حوزه انتخابیه من ضربات شدیدی ناشی از عدم آبرسانی به زمین‌های زراعتی و یا خشک شدن چاه‌ها متحمل شده‌اند. بیش از 25 هزار هکتار از زمین‌های زراعتی به دلیل عدم تأمین آب سد دورودزن که حق‌آبه آنهاست کاملاً خشک شد و همه دارایی‌های آنها از بین رفت. لذا ضروری است بیمه محصولات کشاورزی به این کشاورزان در بالاترین سطح پرداخت شود. چرا که این حداقل انتظار کشاورزان است.

اسماعیلی خطاب به وزیر نیرو ادامه داد: آب پشت سد دورودزن و ملاصدرا حق‌آبه کشاورزان است و مصروف کردن آن برای آب شرب شهرها و صنایع بدون رضایت کشاورزان حق‌آبه دار حق‌الناس است که گناهی نابخشودنی است. البته ما هم آب شرب شهرها و روستاها را در اولویت می‌دانیم اما ابتدا باید آب را از کشاورزان خرید و حق‌آبه داران را راضی کرد و این کار با اجرای طرح نکاشت در منطقه میسر خواهد شد.

انتهای پیام

کد N829556

وبگردی