آفتاب

رئیس پارلمان آلمان حاضر به دیدن سیسی نیست

رئیس پارلمان آلمان حاضر به دیدن سیسی نیست

رئیس پارلمان آلمان در واکنش به موارد متعدد نقض حقوق بشر توسط مسئولان مصری که آخرین مورد از آنها صدور احکام اعدام برای محمد مرسی است، اعلام کرد که حاضر به دیدار با عبدالفتاح سیسی در جریان سفر آتی وی به برلین نیست.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از هفته نامه اشپیگل، پرفسور "نوربرت لامرت" از اعضای حزب دموکرات مسیحی آلمان به رهبری آنگلا مرکل، صدراعظم این کشور با ارسال نامه‌ای به سفارت مصر در برلین اعلام کرد که حاضر به دیدار با عبدالفتاح سیسی، رئیس جمهور مصر در جریان سفر ماه آینده وی به این کشور نیست.

به گزارش این هفته نامه آلمانی، لامرت ضمن انتقاد شدید از سیسی و نظام وی خاطر نشان کرد: سیسی به جای فراهم آوردن شرایط برگزاری انتخابات آزاد، اقدام به تعقیب و بازداشت مخالفان سیاسی حکومت خود می‌کند و احکام حبس طولانی مدت و اعدام‌های دسته جمعی؛ از جمله علیه محمد کتاتنی، رئیس سابق پارلمان مصر صادر کرده است.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین لامرت تصریح کرده که با توجه به اوضاع کنونی مصر که "به هیچ وجه نمی‌تواند زمینه برقراری صلح و پیشرفت دموکراتیک در این کشور را فراهم آورد،" نیازی به دیدار با عبد الفتاح سیسی در جریان سفر ماه آینده‌اش به برلین نمی‌بیند.

گفتنی است که دادگاه کیفری قاهره اوایل هفته جاری محمد مرسی، رئیس جمهور برکنار شده این کشور، یوسف قرضاوی، رئیس اتحادیه جهانی علمای مسلمان، محمد بدیع، رهبر جماعت اخوان المسلمین مصر و 105 نفر دیگر از جمله شماری از رهبران شهید و اسیر جنبش حماس را به اعدام محکوم کرد و پرونده آنها را به مفتی این کشور ارجاع داد تا حکم اعدام آنها در خصوص حمله به زندان‌های مصر را تایید کند. قرار است این جلسه برای صدور حکم نهایی افراد مذکور در تاریخ 2 ژوئن آینده برگزار شود.

انتهای پیام

کد N829527

وبگردی