آفتاب
محمدی:

در صورت انس بانوان جامعه با قرآن، بیشتر مشکلات حل می‌شود

در صورت انس بانوان جامعه با قرآن، بیشتر مشکلات حل می‌شود

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه گفت:‌ اگر بانوان جامعه ما با قرآن مانوس شوند، بیشتر مشکلات حل می‌شود.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه گفت:‌ اگر بانوان جامعه ما با قرآن مانوس شوند، بیشتر مشکلات حل می‌شود.

به گزارش خبرنگار دین و اندیشه خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، حجت‌الاسلام والمسلمین ص محمدی در ششمین همایش تجلیل از بانوان فعال قرآنی که در حاشیه سی و دومین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن در سالن اجلاس سران برگزار شد، با بیان این‌که «این جلسه به همت بانوان فعال قرآنی شکل گرفته است» گفت: خوشبختانه شاهد پژوهش‌ها،‌ تحقیق‌ها و مسائل علمی و آموزشی زیادی در رابطه با قرآن هستیم، ولی امیدواریم همانگونه که مقام معظم رهبری بر آن تاکید کرده‌اند، ‌بتوانیم حرکتی انجام بدهیم که تمام مردم و اقشار مختلف و به خصوص بانوان فعال قرآنی با این پژوهش‌ها و مفاهیم قرآنی انس پیدا کنند.

محمدی تاکید کرد: اگر بانوان جامعه ما با قرآن مانوس شوند بیشتر مشکلات حل می‌شود، چراکه زنان در جامعه مدیریت خانه را برعهده دارند و اگر راهکاری ارائه بدهیم که همه بانوان به سمت قرآن بروند دیگر هرگز به سراغ ماهواره و برنامه‌های فاسد نمی‌روند. اگر اینگونه شود به طور قهری و طبیعی همسر و فرزندان آنان نیز با قرآن انس پیدا می‌کنند.

وی در ادامه با اشاره به سخنی از پیامبر اکرم(ص) گفت:‌ رسول‌الله می‌فرمایند:‌ خانه‌هایتان را با نور قرآن روشنی ببخشید. پس محور و اساس خانواده در منزل باید قرآن باشد و کسی که می‌تواند این روشنی را به منزل بیاورد بانوان هستند. ما صرفا نباید به خواندن و تبلیغ سخنان رسول‌الله بپردازیم بلکه باید راه‌های انس با قرآن را ترویج بدهیم. ما از بانوان توقع داریم که همانگونه که در عرصه پژوهش‌ها فعال هستند راهکارهای عملی را نیز برای اجرایی شدن قرآن در زندگی ارائه دهند.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه افزود:‌ اکنون غرب بحث برهنگی را ترویج می‌دهد و وظیفه فعالان و عالمان این است که پرچم اهل بیت(ع) را در دست گیرند و در راهی حرکت کنند که اسلام از آنها خواسته و اجازه ندهند غرب به شخصیت زن توهین کند ما با پرچم قرآن می‌توانیم در مقابل این ظلمات غرب بایستیم.

محمدی در ادامه با بیان این‌که «من در این جلسه از شما بانوان فعال می‌خواهم که چند راهکار برای تحقق منویات رهبری ارائه بدهید» گفت:‌ منطق قرآن قوی‌ترین و محکم‌ترین منطق است و ما با همین منطق می‌توانیم در مقابل هجمه‌ها بایستیم. پس در این جلسه با تحقیق و مشورت راهکارهای عملی ارائه بدهید. وظیفه ما این است که مردم را با قوانین قرآنی آشنا کنیم. خیلی از افراد جامعه ما با معارف قرآن آشنایی لازم ندارند، این خواسته قرآن و پیامبر(ص) است که ما باید فرهنگ قرآنی را در جامعه ترویج بدهیم.

وی یادآور شد: غرب بنیان خانواده را نشانه گرفته و می‌بینیم که خیلی از روان‌شناسان غربی به این امر اعتراف می‌کنند که بنیان خانواده در آنجا از بین رفته است، ولی متاسفانه برخی از افراد جامعه ما به سمت فرهنگ‌های نادرست غرب می‌روند،‌ کلام قرآن را رها کرده‌اند. ما اگر می‌خواهیم به سعادت و خوشبختی برسیم باید به سمت کلام الهی برویم.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه عنوان کرد:‌ ما در فعالیت‌های فرهنگی باید به اندازه فعالیت‌های دشمن فعال باشیم و حتی گاهی هم بیشتر از آنها گام برداریم. در رابطه با ترویج مسائل قرآنی،‌ اقدامات ما باید اقدام جهادی باشد. خیلی از عالمان و مسفران جهاد کبیر را جهاد فرهنگی و قرآنی تعبیر می‌کنند یعنی ما باید در عرصه فعالیت‌های قرآنی بسیار کارآمد باشیم.

محمدی ادامه داد:‌ ما در این چند سال دیده‌ایم که هرجا زنان هم‌پای مردان فعال بوده‌اند،‌ به موفقیت رسیده‌ایم، بانوان فعال با شور و مشورت راهکارهای مناسب و عملی ارائه بدهند تا قرآن به صورت عملی وارد زندگی افراد جامعه شود.

وی گفت: ما در این همایش از هفت بانوی فعال قرآنی یمن تقدیر می‌کنیم چرا که آنها دوشادوش مردان خود برای اسلام و دفاع از کشورشان فعالیت کرده‌اند و ما طبق سخن مقام معظم رهبری همواره از مردم مظلوم حمایت می‌کنیم چرا که این وظیفه دینی و شرعی ما است.

انتهای پیام

کد N829464

وبگردی