آفتاب

عدم تعادل ماهیچه‌ها عامل آسیب‌دیدگی‌ ورزشکاران

عدم تعادل ماهیچه‌ها عامل آسیب‌دیدگی‌ ورزشکاران

یکی از مشکلاتی که برای ورزشکاران به دلیل تمرین نامناسب به وجود می‌آید، عدم تعادل عضلات است. این مشکل آسیب‌دیدگی‌های جدی‌تری را در پی دارد.

به‌ گزارش ‌ایسنا‌، عدم تعادل در عضلات زمانی ایجاد می‌شود که یک ماهیچه نسبت به ماهیچه متقارن خود قدرتمندتر باشد. یک قایق را در نظر بگیرید اگر تنها در یک طرف پارو بزنید قایق به صورت دایره‌ای حرکت خواهد کرد.

هنگامی که عدم تعادل در ماهیچه‌ها وجود داشته باشد به استخوان‌ها و مفاصل فشار وارد می‌شود. به ‌این‌ ترتیب مفاصل نمی‌توانند به صورت عادی کار کنند.

در پاها لازم است که عضلات چهار سر و همسترینگ به یک میزان تقویت شوند. در صورتی که عضلات چهار سر زیاد کار کنند و همسترینگ ضعیف باشد، عدم تعادل ایجاد می‌شود و به زانوها فشار می‌آید.

برای از بین بردن عدم تعادل باید به درستی تمرین کرد. تنها انجام تمرینات سخت این مشکل را برطرف نمی‌کند. ابتدا باید تحرک را افزایش داد و بعد بر روی استقامت و قدرت کار کرد. اگر عضلات خشک باشند، ابتدا باید انعطاف و تحرک آنها را افزایش داد و بعد بر روی قدرتمند کردن آنها تمرکز کرد.

برای افزایش انعطاف پذیری عضلات می‌توان از غلتک‌های ورزشی نیز استفاده کرد. بعد از فرم گرفتن عضلات برای قدرتمند کردن آنها باید به انجام تمرینات به صورت متعادل توجه کرد.

انتها‌ی‌ پیا‌م

کد N829354

وبگردی