آفتاب
نامه سفیر کشورمان به دبیر کل سازمان ملل:

اظهارات وزیر جنگ رژیم صهیونیستی تائید مجدد سبعیت این رژیم است

اظهارات وزیر جنگ رژیم صهیونیستی تائید مجدد سبعیت این رژیم است

غلام علی خوشرو در نامه ای به دبیرکل سازمان ملل به اظهارات اخیر موشه یعلون وزیر دفاع رژیم صهیونیستی در خصوص حمله اتمی به ایران واکنش نشان داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، غلام علی خوشرو سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران نزد سازمان ملل متحد در نیویورک روز چهارشنبه با ارسال نامه ای به دبیر کل این سازمان و همچنین رئیس دوره ای شورای امنیت به اظهارات گستاخانه وزیر جنگ رژیم صهیونیستی علیه کشورمان واکنش نشان داد.

در نامه سفیر کشورمان آمده است: اظهارات اخیر موشه یعلون و اشاره ضمنی این مقام صهیونیست مبنی بر احتمال بکارگیری سلاح هسته ای علیه جمهوری اسلامی مانند آنچه که در هیروشیما و ناکازاکی اتقاق افتاد و همچنین تهدید مجدد وی علیه مردم غیر نظامی لبنان از جمله زنان و کودکان، بیش از پیش ماهیت و خوی تجاوزکارانه این رژیم را آشکار می سازد.

خوشرو در نامه خود آورده است: علیرغم فریبکاری های قبلی رژیم صهیونیستی، این وزیر صهیونیست به در اختیار داشتن سلاح هسته ای اعتراف کرده و ضمن اینکه با شقاوت و بی رحمی تلفات انسانی حاصل از حمله اتمی به هیروشیما و ناکازاکی را کم اهمیت می انگارد، آشکارا سخن از به بکارگیری این سلاح غیر انسانی علیه ایران به زبان رانده است.

سفیر کشورمان افزوده است : این مقام صهیونیست از یک سو ماهیت از پیش طراحی شده حملات این رژیم علیه غیر نظامیان در لبنان و غزه را روشن ساخته است و از سوی دیگر از این حملات وحشیانه دفاع کرده و با قصاوت تمام سخن از آمادگی برای تکرار کشتار و قتل عام غیر نظامیان به میان آورده است.

نماینده دائم کشورمان در پایان نامه افزوده است: این اظهارات گستاخانه اصول اولیه حاکم بر درگیری های مسلحانه و همچنین حقوق بین المللی بشر دوستانه را به چالش کشیده و صلح و امنیت بین المللی را تضعیف می نماید و به همین دلیل انتظار می رود شورای امنیت سازمان ملل این اظهارات غیر مسئولانه و تهدید آشکار مبنی بر بکارگیری بمب هسته ای و کشتار غیر نظامیان را محکوم نماید.

خوشرو همچنین از رئیس شورای امنیت خواسته است تا این نامه را بعنوان سند این شورا منشر نماید.

کد N829317

وبگردی