آفتاب
کبگانیان اعلام کرد:

ارائه پیشنهادات برای انتخاب بهترین شیوه تعیین رؤسای دانشگاه‌ها

ارائه پیشنهادات برای انتخاب بهترین شیوه تعیین رؤسای دانشگاه‌ها

قائم‌مقام ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور با اشاره به عبور سرپرستان از سقف زمانی حضور در دانشگاه‌ها گفت: برای تعیین روسای دانشگاه‌ها چندین پیشنهاد ارائه شده است که در حال رایزنی برای انتخاب بهترین روش هستیم.

به گزارش خبرنگار علمی ایسنا دکتر منصور کبگانیان در حاشیه شصت و دومین جلسه ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور در جمع خبرنگاران با اشاره به تعیین وضعیت سرپرستان دانشگاه‌های کشور افزود: در این زمینه یک مشکل آیین نامه‌ای در دانشگاه‌ها وجود دارد که بر اساس حضور و فعالیت سرپرستان دانشگاه‌ها حداکثر شش ماه تعیین شده است.

وی با اشاره به عبور زمان سرپرستان از سقف مقرر برای حضور در دانشگاه‌ها اظهار داشت: با تذکراتی که در این زمینه انجام شده به نظر می‌رسد که تعیین وضعیت سرپرستان در دستور کار جلسه آینده شورای عالی انقلاب فرهنگی قرار گیرد ضمن آنکه رییس جمهور نیز موافقت کرده است تا این فرآیند در دستور کار قرار گیرد.

کیگانیان، ادامه داد: با توجه به تعداد زیاد دانشگاه‌ها این نگرانی وجود دارد که اگر بخواهیم با سیستم قبلی ادامه دهیم زمان زیادی را می‌طلبد از این رو پیشنهاداتی برای انتخاب روسای دانشگاه‌ها ارائه شده است.

قائم‌مقام ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور با اشاره به برخی از این پیشنهادات، خاطر نشان کرد: در این راستا پیشنهاد شده است که برخی از دانشگاه‌هایی که از جمعیت دانشجویی وسیع برخوردار بوده و یا دارای اعضای هیات علمی زیادی هستند و یا سابقه طولانی در تاسیس دارند در صحن شورای عالی انقلاب فرهنگی مطرح و برخی از دانشگاه‌ها به مراجع دیگر واگذار شوند.

وی ایجاد کمیسیون را از دیگر پیشنهادات برای تعیین روسای دانشگاه‌ها ذکر کرد و یادآور شد: در راستا پیشنهاد شده است که کمیسیون منتخبی با ترکیب افراد حقوقی و حقیقی خاص ایجاد شود.

کبگانیان با تاکید بر اینکه در این زمینه در حال مشورت و رایزنی هستیم، خاطر نشان کرد: دانشگاه‌ها جایگاه وزینی در جمهوری اسلامی ایران دارند؛ چراکه دانشگاه‌ها نه برای یک دستگاه و قوا بلکه برای کل نظام و قوا نیرو تربیت می‌کنند و از این رو دانشگاه‌ها متعلق به کل قوا هستند.

قائم‌مقام ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور اضافه کرد: از این رو بر اساس تاکیدات امام راحل بخش عمده‌ای از فعالیت‌های شورای عالی انقلاب فرهنگی صرف هدایت امور دانشگاه‌ها می‌شود.

وی با بیان اینکه دانشگاه‌ها با تربیت نیروهای انسانی، مشغول کادر سازی برای کشور هستند، اظهار داشت: از این رو باید بهترین شیوه‌ها برای انتخاب روسای دانشگاه‌ها انتخاب شود تا این رکود از بین برود.

انتهای پیام

کد N829296

وبگردی