آفتاب
در بغداد صورت گرفت؛

دیدار دهقان با مشاور امنیت ملی عراق

دیدار دهقان با مشاور امنیت ملی عراق

به گزارش خبرگزاری مهر،  سردار سرتيپ پاسدار حسين دهقان وزير دفاع جمهوري اسلامي ايران در ادامه برنامه هاي خود در عراق با "فالح فياض" مشاور امنيت ملي عراق ديدار و پيرامون مسائل امنيتي و آخرين تحولات اين کشور گفت و گو کرد.

سردار دهقان با اشاره به شرايط حساسي که عراق در آن به سر مي برد گفت: امروز مردم، مسئولان و به ويژه رهبران احزاب، گروه ها و طوايف عراق بايد با اتخاذ تصميمات شجاعانه و عبور از ملاحظات و خواست هاي قومي و طائفه اي با پرهيز از هرگونه اختلاف همچون يدي واحد تحت لواي پرچم عراق با دشمنان اين کشور که امروز در گروه تروريستي – تکفيري – صهيونيستي داعش ظهور و بروز يافته است، مبارزه کرده، آن ها را متلاشي کنند.

وزير دفاع کشورمان افزود: در اين مسير دولت و ملت ايران با همه توان در کنار ملت عراق خواهند بود و براي غلبه بر اين جريان خبيث به آنان کمک خواهند کرد.

سردار دهقان تصريح کرد : امروز مردم شجاع عراق، سوريه و ايران به نمايندگي از ملت هاي جهان در مقابله با شرارت هاي ضد بشري داعش ايستاده اند و به هيچ چيز جز محو کامل گروه تروريستي داعش از صحنه روزگار رضايت نخواهد داد.

در اين ديدار فالح فياض نیز طي سخناني با قدرداني از مواضع و اقدمات تعيين کننده جمهوري اسلامي ايران در کمک به عراق گفت: در حوادث و مسائل عراق و منطقه نقش سازنده، اثرگذار و مواضع صادقانه جمهوري اسلامي ايران بر همگان روشن شد.

مشاور امنيت ملي عراق افزود: اين روند که بر اساس تدابير روشنگرانه رهبر معظم انقلاب اسلامي صورت گرفته است، جمهوري اسلامي ايران را در راس کشورهايي قرار داده که بر اساس خط مشي حکيمانه، بر ضد تروريسم اقدام مي کند.

وي در ادامه گفت: کمک هاي به موقع ايران به عراق در مبارزه با تروريسم در حافظه تاريخي ملت عراق باقي خواهد ماند و اين کمک ها، همه شک و ترديدهايي که نسبت به ايران وجود داشت،   برطرف کرده است.

وي تصريح کرد: جمهوري اسلامي ايران در تمام پيروزي ها و دستاوردهاي بزرگ عراق در مبارزه با داعش سهيم و شريک است و اگر همه به مانند ايران به عراق کمک مي کردند، مي توانستيم در کمترين زمان ممکن تروريسم را ريشه کن کنيم.

کد N829270

وبگردی