آفتاب

آخرین پایگاه نظامی دولت سوریه در ادلب سقوط کرد

آخرین پایگاه نظامی دولت سوریه در ادلب سقوط کرد

ایسنا نوشت:

مخالفان سوری مدعی شدند که پایگاه نظامی المسطومه در استان ادلب سقوط کرده و با این کار آخرین پایگاه نظامی دولت در این استان به دست به دست جبهه تروریستی النصره و همپیمانان آنها افتاده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه اسکای نیوز عربی، دیده بان حقوق بشر سوریه که مقر آن در لندن قرار دارد با تایید این خبر اعلام کرد: پس از درگیری‌های شدید ارتش سوریه با ائتلاف موسوم به "جیش الفتح" نیروهای دولتی مجبور به عقب نشینی از پایگاه نظامی المسطومه و شهری با همین نام در استان ادلب شدند.

با سقوط پایگاه مذکور که آخرین پایگاه نظامی مهم دولت سوریه در ادلب محسوب می‌شود، تنها شهر اریحا در ادلب در دست نیروهای دولتی باقی مانده است و این استان تقریبا به کنترل مخالفان درآمده است.

جیش الفتح که متشکل از جبهه النصره، گروه احرار الشام و چند گروه افراط‌گرای دیگر است، بیش از دو ماه است که عملیات گسترده‌ای را برای کنترل بر استان ادلب و هموار کردن راه برای ورود به ساحل سوریه آغاز کرده است.

رسانه‌های سوری از جمله تلویزیون این کشور نیز با تایید ضمنی این خبر تاکید کردند که عقب نشینی نیروهای ارتش از پایگاه مذکور برای تقویت مواضع دفاعی شهر اریحا در هفت کیلومتری المسطومه است.

شهر اریحا و فرودگاه نظامی "ابوالضهور" در نزدیکی آن به دلیل اشراف به ساحل سوریه که بافت جمعیتی علوی نشین دارد برای دولت این کشور منطقه‌ای بسیار استراتژیک محسوب می‌شود.

پایگاه نظامی المسطومه که هزاران سرباز و ادوات سنگین نظامی و مقادیر زیادی مهمات را در خود جای داده بود یکی از مهمترین پایگاه‌های نظامی ارتش سوریه در شمال غرب این کشور محسوب می‌شود و آخرین پایگاه نظامی مهم این کشور در استان ادلب نیز به حساب می‌آید.

5252

کد N829220

وبگردی