آفتاب

سیلی شیخ قبیله یمنی به وزیر خارجه فراری

سیلی شیخ قبیله یمنی به وزیر خارجه فراری

ایرنا نوشت:

پایگاه خبری اخبار الساعه امارات روز چهارشنبه نوشت: موضوع سیلی خوردن ریاض یاسین از محمد ناجی الشایف یکی از شیوخ مشهور قبیله های بزرگ یمنی نزدیک به علی عبدالله صالح رییس جمهور سابق یمن در نشست ریاض به جدل و بحث عمومی گسترده در محافل اجتماعی تبدیل شده است.

این پایگاه خبری به طرح اخبار منتشر شده در رسانه های منطقه ای در مورد سیلی خوردن ریاض یاسین وزیر خارجه دولت منحله یمن در نشست ریاض از یک شیخ قبیله ای بزرگ پرداخت.

بر این اساس شیخ شایف در گفت وگویی که در حاشیه این نشست با ریاض یاسین داشت بر سر علی عبدالله صالح به اختلاف می رسند و او سیلی محکمی به صورت ریاض یاسین زده است اما هیچکدام از طرفین تاکنون سخنی در صحت و سقم این سیلی منتشر نکرده اند.

عبدربه منصورهادی پس از اینکه از سمت ریاست جمهوری در یمن استعفا داد با کمک عربستان به این کشور گریخت و در آنجا اعلام دولتی مستقل نمود و ریاض یاسین را وزیر امورخارجه و بحاح را نخست وزیر خود تعیین کرد.

رژیم سعودی به بهانه بازگرداندن وی به قدرت از ششم فروردین ماه گذشته حملات گسترده هوایی ودریایی را با همراهی 9 کشور عربی دیگر علیه یمن آغاز کرد و در جریان این حملات تقریبا 90 درصد تاسیسات زیربنایی و خدماتی و ادارات دولتی یمن را بمباران کرد که در اثر آن تاکنون هزاران یمنی از جمله زنان و کودکان کشته و مجروح شده اند.

از سوی دیگر دولت عربستان با بستن مسیرهای امدادی اجازه وصول کمک های انسانی و دارویی به مردم یمن را که بنا بر گفته سازمان ملل متحد اوضاع در یمن به فاجعه انسانی نزدیک شده است را نمی دهد.

5252

کد N829178

وبگردی