آفتاب

عریقات: اروپا کشور فلسطین را به رسمیت بشناسد/ جای نتانیاهو دادگاه کیفری است

عریقات: اروپا کشور فلسطین را به رسمیت بشناسد/ جای نتانیاهو دادگاه کیفری است

مذاکره‌کننده ارشد تشکیلات خودگردان فلسطین ضمن متهم کردن نتانیاهو به نژادپرستی، از اتحادیه اروپا خواست تا کشور فلسطین را به رسمیت بشناسد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری یمنی سبأ، صائب عریقات، عضو کمیته اجرایی سازمان آزادی بخش فلسطین (ساف) و مذاکره‌کننده ارشد فلسطین در مذاکرات صلح خاورمیانه در بیانیه‌ای گفت: ما از اتحادیه اروپا به دلیل ادامه تحریم تولیدات شهرک‌ نشین‌های اسرائیلی قدردانی می‌کنیم و امیدواریم که این تحریم در زمینه‌های آموزشی، فکری و کشاورزی نیز صورت بگیرد.

وی از اتحادیه اروپا خواست تا کشور فلسطین را در مرزهای چهارم ژوئن به پایتختی قدس شرقی به رسمیت بشناسد.

عریقات در واکنش به اظهارات بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی که مدعی شده بود "قدس، تنها پایتخت مردم یهود است" تاکید کرد: اظهارات نتانیاهو چهره واقعی وی و دولت تندرو و راست‌گرایش را برملا کرد در واقع تنها مکانی که شایسته دولت نتانیاهو است دیوان کیفری بین‌الملل است تا به دلیل جنایت‌هایش مجازات شود.

وی افزود: اظهارات نتانیاهو اعتراف به این مساله بود که نه دین اسلام و نه مسیحیت در قدس هیچ ارزش و اعتباری ندارد. این اظهارات بیانگر نژادگرایی و پیروی وی از نظام آپارتاید است.

عریقات تصریح کرد: زمان آن فرا رسیده تا جامعه جهانی دولت اشغالگر اسرائیل را مجازات کند؛ دولتی که مقدسات اسلامی و مسیحیت را هدف قرار داده و مانع روند صلح و تحقق راهکار تشکیل دو کشور است.

پیشتر نخست وزیر رژیم صهیونیستی در سخنانی مدعی شد که قدس از همان آغاز پایتخت مردم یهود بوده و تا ابد برای مردم یهود باقی خواهد ماند.

انتهای پیام

کد N829124

وبگردی