آفتاب

ورود تور موتورسواران خارجی جاده ابریشم از مرز آستارا به کشور

ورود تور موتورسواران خارجی جاده ابریشم از مرز آستارا به کشور

موتورسواران آمریکایی و اروپایی در قالب کاروانی تحت عنوان «تور جاده ابریشم» از مرز زمینی بندر آستارا وارد کشور شدند.

سیروس شفقی، فرماندار شهرستان مرزی بندر آستارا در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، منطقه گیلان، در این خصوص اظهار کرد: این تور که متشکل از 17 نفر از موتورسواران کشورهای آمریکا، کانادا، انگلیس، مجارستان و نروژ که همگی مرد هستند، با 17 دستگاه موتورسیکلت از مرز زمینی آستارا وارد کشور شدند و مورد استقبال مسئولان محلی قرار گرفتند.

وی با بیان اینکه این تور با هدف توسعه گردشگری و معرفی جاده ابریشم، کار خود را از شهر استانبول در کشور ترکیه آغاز کرده است، ادامه داد: موتورسواران پس از گذشتن از کشورهای گرجستان و جمهوری آذربایجان وارد خاک جمهوری اسلامی ایران شده و پس از چند روز کشور را از مرز باجگیران به مقصد ترکمنستان، ازبکستان و سپس چین ترک خواهند کرد.

شفقی با اشاره به اینکه تور مذکور در طول زمان حضور خود در کشور از استان‌های گیلان، قزوین، البرز، تهران، مازندران، گلستان، خراسان شمالی و خراسان رضوی عبور خواهند کرد، توضیح داد: در این سفر از 16 دستگاه موتورسیکلت BMW و یک دستگاه موتورسیکلت سوزوکی استفاده شده است.

وی در پایان با اشاره به موقعیت مهم شهرستان مرزی بندر آستارا در استان گیلان و کشور تصریح کرد: توسعه گردشگری منطقه از مهمترین اولویت‌ها‌ست و حضور اینگونه جهانگردان می‌تواند نقش بسزایی در معرفی قابلیت‌ها و پتانسیل‌های شهرستان ایفا کند.

به گزارش ایسنا، تور موتورسواران جاده ابریشم در میان استقبال مدیرکل گمرکات آستارا و نمایندگان فرمانداری و میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری وارد کشور شدند.

انتهای پیام

کد N829082

وبگردی