آفتاب
اخبار یمن/

نیم میلیون آواره و 1850 کشته آخرین آمار سازمان ملل از تجاوزات عربستان به یمن

نیم میلیون آواره و 1850 کشته آخرین آمار سازمان ملل از تجاوزات عربستان به یمن

منابع خبری یمنی اعلام کردند که استان صعده در این کشور ظرف 24 ساعت مورد بیش از 200 حمله موشکی قرار گرفت در همین حال سازمان ملل از افزایش آمار تلفات تجاوز نظامی به یمن و رسیدن تعداد کشته‌شدگان به 1850 تن خبر داد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در صفحه رسمی شبکه المسیره در فیس‌بوک آمده است که ائتلاف عربی تحت رهبری عربستان سعودی از صبح روز سه‌شنبه بیش از 200 حمله موشکی به دو منطقه الملاحیط و الصبه در صعده داشته است و حملات تا ساعت 8:30 به وقت گرینویچ ادامه داشته است.

پیشتر جنگنده‌های ائتلاف عربی تحت رهبری عربستان حملات به انبارهای سلاح در کوه نقم در شرق صنعاء داشته‌اند که این حملات به وقوع انفجار شدیدی انجامید که ظرف حدود یک هفته دومین انفجار بوده است.

سازمان ملل از افزایش آمار قربانیان تجاوزات به یمن خبر داد

از سوی دیگر سازمان ملل از افزایش تعداد قربانیان تجاوز نظامی به یمن و رسیدن تعداد کشته‌شدگان به 1850 تن و همچنین مهاجرت بیش از نیم میلیون تن از ماه مارس گذشته خبر داد.

دفتر هماهنگی امور فوق‌العاده سازمان ملل در بیانیه‌ای اعلام کرد که بمباران و خشونت‌ها در یمن همچنین تا اواسط ماه مه جاری 7394 زخمی بر جای گذاشته است.

همزمان بان کی مون، دبیرکل سازمان ملل اعلام کرد که علی‌رغم درخواست‌های مکرر سازمان ملل برای تمدید آتش‌بس در یمن نسبت به عدم تحقق این امر ناامید شده است.

دبیرکل سازمان ملل در گفت‌وگوی مطبوعاتی در سئول عنوان داشت: در مورد یمن ما برای برآورده ساختن نیازهای انسانی با تحقق پیشرفت در روند سیاسی از هم پیشی می‌گیریم.

وی افزود: تاسف‌بار است که پس از آتش‌بس انسانی که پنج روز به طول انجامید طرف‌ها مجدداً درگیری‌ها را از سر گرفتند. من از تمامی طرف‌ها می‌خواهم تا مسائل حل نشده را از طریق گفت‌وگوی سیاسی حل‌وفصل کنند.

بان کی مون همچنین از آمادگی خود برای برگزاری کنفرانس بین‌المللی پیرامون یمن در ژنو در سریع‌ترین زمان ممکن و با مشارکت تمامی طرف‌های سیاسی یمنی خبر داد.

پیشروی گسترده ارتش و کمیته‌های مردمی در استان تعز

در همین حال منابع یمنی اعلام کردند که ارتش و کمیته‌های مردمی پیشروی‌های گسترده‌ای را در منطقه صبر در استان تعز محقق ساخته و توانسته‌اند چندین پایگاه تکفیری‌های القاعده و شبه‌نظامیان حزب الاصلاح را پاکسازی کرده و این پایگاه‌ها را تحت کنترل خود درآورند و به منطقه مشرعه و التباب در مجاورت کوه العروس رسیده‌اند.

همچنین پیشروی از جهت دیگری در منطقه عصیفره در استان تعز صورت گرفت و چندین پایگاه پاکسازی شد.

منابع یمنی تاکید کردند که در این درگیری‌ها چندین تن از تکفیری‌های القاعده و شبه‌نظامیان حزب الاصلاح (اخوان‌المسلمین) کشته و زخمی شدند.

درخواست برنامه‌ جهانی غذا برای آتش‌بس دائم در یمن

از سوی دیگر برنامه‌ جهانی غذا وابسته به سازمان ملل خواهان آتش‌بس‌ دائمی در یمن شد تا بتواند کمک‌هایی را به افرادی که به شدت به غذا نیاز دارند، برساند.

این نهاد اعلام کرد که آتش‌بس انسانی اخیر که پنج روز در یمن به طول انجامید برای رساندن مواد غذایی و دیگر کمک‌های امدادرسانی به تمامی افراد نیازمند در یمن کافی نبود.

برنامه‌ جهانی غذا با بیان اینکه کمک‌های غذایی را برای حدود 400 هزار تن در عدن، لحج، ابین، الضالع، شبوه، حجه و بخش‌های شمالی از استان صعده فرستاده است نسبت به این مساله نگرانی شدید خود را ابراز کرد که تاجران نمی‌توانند مواد غذایی را وارد یمن کرده و آن را به سراسر مناطق این کشور برسانند.

عربستان به خانواده خلبان مراکشی کشته شده در یمن پاداش می‌دهد

سلمان بن عبدالعزیز آل سعود، پادشاه عربستان پاداش مالی بزرگی را برای خانواده یاسین بحتی، خلبان مراکشی که جنگنده‌اش در هنگام حمله به یمن سقوط کرد، در نظر گرفت.

منابع رسانه‌ای گزارش دادند که پادشاه عربستان به خانواده این خلبان مراکشی مبلغ یک میلیون و 100 هزار ریال عربستان و همچنین فیش‌های حج عمره برای تمامی اعضای خانواده در نظر گرفته است.

احمد عسیری، سخنگوی ائتلاف متجاوز طوفان قاطع به یمن اعلام کرد که مسوولان عربستانی با این خلبان مراکشی همچون یک عضو ارتش عربستان از لحاظ مادی و معنوی تعامل خواهند کرد.

عربستان سعودی برای تجاوز به یمن به جمع کردن کشورهایی در کنار خود عمل کرد که یکی از این کشورها مراکش است که در تجاوزات در یمن مشارکت دارد.

انتهای پیام

کد N829043

وبگردی