آفتاب

روسیه حمله به سفارتخانه‌اش در دمشق را به شدت محکوم کرد

روسیه حمله به سفارتخانه‌اش در دمشق را به شدت محکوم کرد

در پی اصابت دو خمپاره به سفارت روسیه در دمشق، مسکو تاکید کرد که این حمله به مقر دیپلماتیک خود را اقدام تروریستی می‌داند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه راشاتودی، سخنگوی سفارت روسیه اعلام کرد: دو خمپاره عصر سه شنبه به محوطه سفارت روسیه برخورد کرد. یکی از آنها دقیقا نزدیک ورودی ساختمان بود و دیگری به ساختمان اداری برخورد کرد. این حمله خسارت جانی در پی نداشت.

به گفته سخنگوی وزارت خارجه روسیه، این خمپاره‌ها از منطقه جوبار دمشق که در کنترل "گروه‌های مسلح غیرقانونی" است، شلیک شده بود.

الکساندر لوکاشویچ، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه نیز گفت: ما این حمله را اقدام تروریستی می‌دانیم که علیه سفارت روسیه انجام شد. ما شدیدا عاملان، سازمان دهندگان و تحریک کنندگان این حمله را محکوم می‌کنیم. ما بار دیگر همبستگی خود با مقام‌های سوریه را در مبارزه با تهدیدات تروریستی در اراضی سوریه اعلام می‌کنیم.

وی گفت: مسکو تاکید دارد که جامعه بین‌الملل ارزیابی مناسب را از این حمله تروریستی علیه مقر دیپلماتیک روسیه انجام دهد و ما خواستار این هستیم که چنین حملاتی فورا پایان یابد.

در همین حال مقام‌های سوریه فورا به این حمله واکنش نشان داده و وعده دادند که تدابیر امنیتی را در اطراف سفارتخانه افزایش دهند.

شورای امنیت سازمان ملل نیز این "حمله تروریستی" علیه سفارت روسیه در دمشق را به شدت محکوم کرد و خواستار مجازات عاملان آن شد.

این دومین باری است که سفارت روسیه در سال جاری میلادی هدف گرفته می‌شود. حمله پیشین ماه ژانویه رخ داد و یک خمپاره به سقف یکی از ساختمان‌های سفارت روسیه برخورد کرد.

در پی این حمله سازمان ملل و ایالات متحده آمریکا نیز آن را محکوم کردند. سفیر لیتوانی که ریاست دوره‌ای شورای امنیت را در اختیار دارد، گفت: این حمله تروریستی خسارت زیادی به بار آورد. شورای امنیت تاکید دارد که کشورهای میزبان وظیفه دارند که اقدامات لازم را برای حفاظت از دیپلمات‌ها و محوطه‌های دیپلماتیک انجام دهند. عاملان این حمله باید به دست عدالت سپرده شوند.

جف راتکه، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا نیز با محکوم کردن حمله مذکور گفت: ما می‌خواهیم که عاملان حمله پاسخگو باشند و ما همچنان بر راه حل سیاسی برای آشوب در سوریه تاکید داریم. سفارتخانه‌ها طبق قوانین بین‌المللی محافظت شده هستند.

انتهای پیام

کد N829030

وبگردی