آفتاب

کره شمالی در آستانه پرتاب موشک به فضاست

کره شمالی در آستانه پرتاب موشک به فضاست

رسانه‌های ژاپن اعلام کردند که رهبر جوان کره شمالی اوایل امسال دستور داده تا یک شئ فضایی جدید را برای پرتاب آزمایشی آماده کنند، شئ‌ای که به گفته پیونگ یانگ یک موشک حمل ماهواره به فضاست.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، آژانس خبری کیودو ژاپن گزارش داد، قرار است این موشک در مراسم هفتادمین سال روی کار آمدن حزب حاکم کارگر در اکتبر 2015 پرتاب شود.

کیم جونگ اون، رهبر جوان کره شمالی به اداره ملی توسعه هوا ‌فضای این کشور دستور داده تا برای پرتاب "راکت حمل ماهواره‌" آماده شوند.

حتی با وجود آنکه پیونگ یانگ تاکید دارد که این راکت‌های حمل ماهواره کاملا صلح آمیز هستند اما آمریکا، ژاپن و کره جنوبی شک دارند و می‌گویند این پروژه برای پرتاب آزمایشی موشک بالستیک بین قاهره‌ای است که کره شمالی احتمالا در حال ساخت و توسعه آن است.

وزارت دفاع ژاپن نیز معتقد است که برد این راکت احتمالا 10 هزار کیلومتر است اگر به عنوان یک موشک دور برد استفاده شود.

کره شمالی پیشتر راکتی را از ایستگاه پرتاب ماهواره‌ سوهای در شمال غرب این کشور پرتاب کرده است.

این کشور اوایل ماه جاری میلادی نیز اعلام کرد که یک موشک بالستیک را از یک زیردریایی به صورت موفقیت آمیزی شلیک کرده است؛ اقدامی که باعث گمانه‌زنی‌ درباره این مساله شد که پیونگ یانگ به دنبال افزایش تعداد موشک‌های بالستیک خود است.

گزارش‌ آژانس خبری کیو دوی ژاپن همچنین باعث افزایش گمانه‌زنی‌ها در ژاپن، آمریکا و کره جنوبی درباره استقرار کلاس جدیدی از موشک‌های بالستیک توسط کره شمالی شده است.

انتهای پیام

کد N828821

وبگردی