آفتاب
انصارالله یمن:

سعودی ها عامل ادامه بحران یمن هستند/استقبال از طرحهای سازنده

سعودی ها عامل ادامه بحران یمن هستند/استقبال از طرحهای سازنده

رئیس شورای سیاسی انصارالله یمن ضمن استقبال از طرح های سازنده برای برون رفت بحران این کشور، سعودی ها را مسئول ادامه بحران در این کشور دانست.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه النشره، صالح الصماد رئیس شورای سیاسی انصارالله یمن اعلام کرد: حملات سعودی-صهیونیستی-آمریکایی به ملت یمن و محاصره ظالمانه آنها سبب رنج مردم این کشور شده است.

وی افزود: ما درباره همه درخواست ها مثبت عمل کرده ایم اما حملات از زمان آتش بس هم متوقف نشد و حملات به تعدادی از استانهای یمن ادامه داشت و جنگنده ها و هواپیماهای شناسایی دشمن حریم هوایی یمن را نقض کردند و دشمن مانع از کمک رسانی بشردوستانه به یمن شد.

وی افزود: دشمن به کمک های خود به القاعده ادامه می دهد و بسیاری از اعضای القاعده را در داخل عربستان و نزدیک مرز با یمن جذب و برای جنگ به یمن اعزام کرده است. دشمن آتش بس را نقض کرده است و ارتش و کمیته های مردمی نهایت خویشتنداری را به خرج داده اند و به آتش بس پایبند بوده اند.

الصماد تاکید کرد: ما درخواست اسماعیل ولد الشیخ احمد نماینده سازمان ملل در امور یمن درباره آتش بس واکنش مثبت نشان دادیم اما دشمن طی ۲۴ ساعت گذشته بر دامنه تجاوزات خود افزوده است به گونه ای که بیش از چهل یورش به استانهای مختلف یمن صورت گرفته است و مناطق مرزی با صدها موشک و خمپاره هدف قرار گرفته است.

وی افزود: ما با هر دعوت و گام مثبتی در زمینه پایان محاصره برخورد مثبت داریم و از سازمان ملل و همه کشورهای برادر و دوست می خواهیم که به مسئولیت خود در قبال عنادورزی سعودی ها و همپیمانان آنها که سبب شده اوضاع به نقطه صفر برسد، عمل کنند.

کد N828697

وبگردی