آفتاب
ظریف در کمیسیون امنیت ملی:

پاسخ تهدیدات را علنی می‌دهیم

پاسخ تهدیدات را علنی می‌دهیم

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی گفت: وزیر امور خارجه با صراحت در کمیسیون اعلام کرد که در مذاکرات دوجانبه هیج تهدیدی از سوی طرف آمریکایی صورت نگرفته و ما پاسخ تهدیدات علنی را به صورت علنی می دهیم.

محمد صالح جوکار در گفتگو با خبرنگار مهر در خصوص جلسه کمیسیون امنیت ملی با ظریف وزیرامورخارجه گفت: موضوعات مختلفی در این زمینه مورد بررسی قرار گرفت. یکی از موضوعات در خصوص عدم انتشار فکت شیت ایرانی بود.

نماینده مردم یزد اظهار داشت: من بعد از بیانیه لوزان حدود ۲ ساعت و نیم در برنامه های تلویزیونی بیانیه را توضیح دادم بنابراین نیازی به انتشار فکت شیت نیست.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی اظهار داشت: وزیر امورخارجه معتقد بود فکت شیت مخصوص جامعه آمریکا است و آنها تلاش دارند با انتشار این سند مسائل داخلی خود را حل کنند. ما اعتقادی به فکت شیت نداشته و چیزی برای پنهان کردن نداریم.

وی با اشاره به سئوال نمایندگان از وزیرامورخارجه مبنی بر علت ادامه مذاکرات زیر سایه تهدید گفت: ظریف اعلام کرد در مذاکرات تهدیدی وجود ندارد مذاکرات جدی است. ۱+۵ جدی است و ما نیز بر سر منافع ملت ایران ایستاده ایم.

جوکارگفت: ظریف با صراحت اعلام کرد: این تهدیدات به صورت علنی است. ما هم جواب این تهدیدات به صورت علنی داده ا یم و در مذاکرات دو جانبه هیچ تهدیدی مطرح نشده است.

عضو فراکسیون اصولگرایان ادامه داد: وزیرامورخارجه در خصوص مذاکرات صورت گرفته، توافقات و یا مشکلات بر سر راه توافق صحبتی نکرد.

وی گفت: جلسه امروز به گفتگو با وزیرامورخارجه اختصاص یافت بنابراین صحبتی در مورد ادغام طرح های هسته ای مجلس در قالب طرح الزام دولت به حفظ دستاوردهای هسته ای نشد.

کد N828663

وبگردی