آفتاب

راه‌اندازی نظام جامع ارجاع و مراقبت اورژانس‌های اجتماعی در تبریز

راه‌اندازی نظام جامع ارجاع و مراقبت اورژانس‌های اجتماعی در تبریز

نظام ارجاع و مراقبت اورژانس‌های اجتماعی با ابتکار دانشگاه علوم‌پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی تبریز در استان آذربایجان‌شرقی اجرا می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)منطقه آذربایجان‌شرقی، محمد حسین صومی رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی تبریز در جلسه انعقاد توافقنامه ایجاد نظام ارجاع و مراقبت اورژانس‌های اجتماعی با اشاره به اهداف این طرح گفت: این طرح با هدف حل معضلات اجتماعی و توسعه سلامت اجتماعی در حاشیه شهرها، برای اولین بار در سطح کشور در این استان اجرا می‌شود.

وی اظهارکرد: نزدیک به 11 درصد جمعیت کشور در حاشیه شهرها به طور غیررسمی و با تراکم جمعیت بالا سکونت یافته‌اند که از این تعداد حدود نیم میلیون نفر در مناطق حاشیه‌ای و سکونت‌گاه‌های غیررسمی آذربایجان‌شرقی ساکن هستند و از این تعداد 400 هزار نفر در تبریز و بقیه در شهرهای میانه، مرند، سراب و اهر سکونت دارند.

وی با اشاره به گروه‌های آسیب‌پذیر جمعیت حاشیه‌نشین شهرها و انواع مخاطرات سلامت (روانی، اجتماعی، بهداشتی و...) آنان گفت: نبود مشارکت و همکاری بین بخشی در تدارک و ارائه خدمات فردی و اجتماعی در حاشیه شهرها، اثرات منفی‌ و وخیمی را بر محیط انسانی، محیط‌زیست و بافت جغرافیایی شهرها برجای می‌گذارد.

معاون بهداشت دانشگاه علوم‌پزشکی تبریز نیز ایجاد مجتمع‌های سلامت را برای شناسایی، تشخیص و مدیریت مشکلات سلامت اجتماعی و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و از استراتژی‌های مهم طرح تحول نظام سلامت خواند و افزود: در قالب این طرح برای تبریز 20 مجتمع سلامت در ۱۰ منطقه شهرداری و تعداد 11 مجتمع در شهرهای بالای 20 هزار نفر استان پیش‌بینی و ایجاد و طی آن بیش از 500 هزار نفر تحت پوشش قرار می‌گیرند.

به گزارش ایسنا، دانشگاه علوم‌پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی تبریز با همراهی و مشارکت سازمان‌ها و ادارات کل امور اجتماعی استانداری، کمیته امداد حضرت امام خمینی(ره)، اداره تعاون، رفاه ، کار و امور اجتماعی، بهزیستی، هلال‌احمر و شهرداری کلانشهر تبریز و معاونت بهداشت دانشگاه، در جهت سازمان‌دهی خدمات اجتماعی جامع، توافقنامه ایجاد نظام ارجاع و مراقبت اورژانس‌های اجتماعی را راه‌اندازی کرد.

انتهای پیام

کد N828658

وبگردی