آفتاب
از سوی ولایتی اعلام شد

رد اتهام دخالت ایران در انفجار آمیا

رد اتهام دخالت ایران در انفجار آمیا

علی‌اکبر ولایتی در گفت‌وگو با یک شبکه آرژانتینی اتهام دست داشتن ایران در ماجرای انفجار در مرکز یهودیان بوئنوس آیرس را رد و آن را دروغی بی اساس توصیف کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران ( ایسنا)، علی اکبر ولایتی مشاور ارشد مقام معظم رهبری و وزیر امور خارجه پیشین ایران در گفت‌وگو با شبکه خبر سی 5 ان آرژانتین اتهام دست داشتن ایران در حادثه حمله به مرکز یهودیان در بوئنوس آیرس پایتخت آرژانتین را قویا رد کرد.

این دیپلمات ایرانی این اتهام را یک دروغ بی اساس توصیف کرد .

هم‌زمان با گفت‌وگوی دکتر ولایتی با این شبکه آرژانتینی یک مصاحبه تلویزیونی با وابسته فرهنگی سفارت ایران در بوئنوس آیرس در دهه 1990 نیز پخش شده بود که در آن این مقام ایرانی دخالت تهران در این حادثه را رد کرده است.

به نوشته روزنامه گاردین در سال 1994 مرکز یهودیان آمیا هدف حمله قرار گرفت که در نتیجه آن 85 تن کشته و ده ها تن زخمی شدند.

پس از وقوع این حادثه دولت آرژانتین مدعی شد:‌ هشت تن از مقامات ایرانی در این ماجرا دست داشته اند از این رو دادگاه های آرژانتین خواستار تحویل این مقامات ایرانی شدند.

بر اساس این گزارش تحقیقات درباره بمب‌گذاری در مرکز آمیا سالها متوقف شده بود اما در پی مرگ مشکوک یک دادستان آرژانتینی در ماه ژانویه که مسئول رسیدگی به این پرونده بود این ماجرا دوباره مرکز توجهات قرار گرفته است.

سیاستمداران بوئنوس آیرس ماه گذشته قانونی را تصویب کردند که بر اساس آن کمک‌های مالی به قربانیان حمله به مرکز یهودیان آرژانتین ارائه می‌شود.

انتهای پیام

کد N828569

وبگردی