آفتاب
دبیرکل کمپین خلع تسلیحات هسته‌ای:

ضعف امنیتی سامانه هسته‌ای انگلیس بسیار نگران‌کننده است

ضعف امنیتی سامانه هسته‌ای انگلیس بسیار نگران‌کننده است

دبیرکل کمپین خلع تسلیحات هسته‌ای معتقد است ادعای اخیر مطرح شده در مورد ضعف سیستم امنیتی سامانه دفاعی هسته‌ای انگلیس موضوعی بسیار نگران‌کننده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، کیت هادسون، دبیرکل کمپین خلع تسلیحات هسته‌ای (CND) در گفت‌وگو با خبرگزاری اسپوتینک روسیه در مورد ادعای اخیر مطرح شده مبنی بر ضعف سیستم امنیتی زیردریایی‌های هسته‌ای تریدنت انگلیس، گفت: سامانه دفاعی زیردریایی‌های هسته‌ای انگلیس هیچ‌گونه قدرت بازدارندگی و حفظ امنیت مردم انگلستان را ندارد و همچنین کشورهای دیگر را نیز برای ساخت تسلیحات هسته‌ای ترغیب می‌کند.

او ادامه داد: زمانی که با دقت بیشتری به مسائل ایمنی سیستم دفاعی هسته‌ای تریدنت توجه کنیم متوجه می‌شویم که این موضوع بسیار جدی و نگران‌کننده است.

به گزارش ایسنا، اخیرا ویلیام مک نیلی افسر نیروی دریایی سلطنتی انگلیس در اقدامی افشاگرانه و طی یک گزارش 18 صفحه‌ای به ضعف‌های امنیتی و وجود بی‌نظیمی و بی‌برنامگی در سیستم دفاعی هسته‌ای تریدنت پرداخته است.

بنا بر اعلام وزارت دفاع انگلیس هویت مک نیلی به عنوان یکی از افسران نیروی دریایی انگلیس تایید شده است و هم‌اکنون نیروی دریایی سلطنتی انگلیس در حال بررسی ادعای مطرح شده از سوی او است.

همچنین دبیرکل کمپین خلع تسلیحات هسته‌ای در مورد این سامانه دفاعی هسته‌ای گفت: در واقع ممکن است این سیستم تنها تهدید جدی علیه انگلیس باشد.

او از دولت انگلیس خواست تا به سرعت در مورد صحت ادعای مک نیلی تحقیقات گسترده‌ای را انجام دهد و 100 میلیارد پوند هزینه‌ای را که قرار است صرف به‌روزرسانی این سیستم شود به بودجه درمانی و آموزشی اختصاص دهد.

انتهای پیام

کد N828501

وبگردی