آفتاب
‌نماینده ولی فقیه در استان تاکید کرد:

ساماندهی بافت‌های تاریخی زمینه ساز رونق گردشگری گلستان

ساماندهی بافت‌های تاریخی زمینه ساز رونق گردشگری گلستان

‌نماینده ولی فقیه در گلستان با تاکید بر احیای بافت‌های تاریخی و مناطق باستانی استان گفت: ساماندهی و رونق این بخش‌ها در توسعه گلستان و رونق گردشگری آن تاثیر بسیاری دارد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران‌(ایسنا)، آیت‌الله سید کاظم نورمفیدی در دیدار مسئولان میراث فرهنگی گلستان اظهار کرد: طرح‌ها و ایده‌ای نو در حوزه‌های میراث فرهنگی و گردشگری، نشانی از تحرک فکری وعدم ایستایی در استان است.

امام جمعه گرگان همچنین ارایه برنامه‌ها و طرح‌های جدید و ایجاد نگاه‌های تازه در بخش گردشگری را زمینه ساز رونق گلستان بیان کرد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی وگردشگری گلستان نیز با ارایه گزارشی از فعالیت‌های ستاد اجرایی خدمات سفر استان، ضمن اشاره به حضور304 هزار گردشگر در ایام نوروز در استان، بیشترین تعداد مسافران را عبوری عنوان کرد و گفت: میانگین اقامت در استان در ایام نوروز یک ونیم روز بوده است.

ابراهیم کریمی با تاکید بر تلاش به منظور فراهم کردن امکانات برای ماندگاری بیشتر مسافران در استان خواستار بررسی نقاط ضعف در این خصوص شد و افزود: اولین اقدام در این راستا، برگزاری نشست مدیران تورهای گردشگری از سراسر کشور در استان است.

به گفته وی، برگزاری همایش تورلیدرهای مطرح کشور، اجرای طرح‌ها و پروژه‌های بزرگ گردشگری درآق قلا و بندرترکمن، ایجاد بازارچه صنایع دستی در ساختمان باقری گرگان، ایجاد موزه میراث روستایی نیز در این بخش اجرایی می‌شود.

کریمی همچنین ثبت آبشار کبودوال در فهرست آثار ملی و تخصیص اعتبار برای بهسازی آن (دو میلیارد و 500میلیون ریال)، ایجاد کارگروه ویژه دیوار بزرگ گرگان و تلاش جهت ثبت جهانی و مرمت این اثر ارزشمند، ایجاد موزه بزرگ باستان شناسی در گنبد کاووس با فعالیت‌های علمی- پژوهشی، ایجاد سایت حیات وحش درجنگل گلستان و ساماندهی شهر قدیم جرجان را از دیگر اقدامات در راستای توسعه و رونق میراث فرهنگی و گردشگری استان عنوان کرد.

این دیدار به مناسبت گرامیداشت روز جهانی موزه و هفته میراث فرهنگی انجام شد.

استان مرزی گلستان واقع در شمال ایران با توجه به داشتن آثار تاریخی و طبیعی بسیار و همجواری کوه، دریا، جنگل و دشت از مناطق گردشگر پذیر کشور است، این استان همچنین یک میلیون و 850 هزار نفر از اقوام مختلف ایرانی را در خود جای داده است.

انتهای پیام

کد N828404

وبگردی