آفتاب

انتقاد نماینده مشهد از نحوه برگزاری همایش روز ملی فردوسی

انتقاد نماینده مشهد از نحوه برگزاری همایش روز ملی فردوسی

نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از نحوه برگزاری همایش بزرگداشت روز فردوسی گفت که حتی یک معاون وزیر هم در این مراسم شرکت نکرده و این توهین به مردم تلقی می‌شود.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، حجت‌الاسلام نصرالله پژمان‌فر در تذکری در جلسه علنی امروز (سه‌شنبه) مجلس اظهار کرد: تذکر من راجع به شخصیت بزرگواری است که در سایه مضجع نورانی حضرت رضا (ع) آرامیده و مایه مباهات ایران اسلامی است. شخصیتی که با نگارش شاهنامه تمام ثروت و جان خود را در راه حفظ زبان فارسی صرف کرد. فردوسی مظلوم زیست و مظلوم از دنیا رفت اما مباد روزی که مظلومانه در خاطره‌ها کم‌رنگ شود.

وی اضافه کرد: افسوس که در مراسم روز ملی فردوسی که 25 اردیبهشت ماه در هنرستانی در مشهد برگزار شد حتی یک معاون وزیر هم شرکت نکرد. این چه جفایی است که به فرهنگ یک کشور می‌شود؟ آیا اگر به جای روز فردوسی، یک میتینگ سیاسی هم بود این‌چنین برخورد می‌شد؟ آیا این مراسم در شان فردوسی و حفظ زبان فارسی است؟ متاسفانه ظلم‌های زیادی در مورد فردوسی روا داشته شده و مشکل اصلی نداشتن یک جو اراده و غیرت است.

نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به مشکلات شهر تاریخی طوس، تصریح کرد: بعد از این همه سال هنوز محدوده شهر تعیین تکلیف نشده و نسبت به ساماندهی و تعیین مالکیت زمین‌های طوس اقدامی نشده است. همچنین راه‌های ارتباطی طوس ساماندهی نشده و اقدامی در جهت ایجاد زیرساخت‌های گردشگری در این شهر صورت نگرفته است.

نایب رییس کمیسیون فرهنگی مجلس ضمن انتقاد از عملکرد ضعیف شورای احیای طوس، گفت: از وزیر ارشاد و مسئولان میراث فرهنگی و تمام کسانی که نسبت به برگزاری روز ملی فردوسی بی‌دقتی کرده‌اند این مراسم را به این شکل برگزار کردند که توهین به مردم خصوصا مردم مشهد بوده انتظار داریم از مردم عذرخواهی کنند.

انتهای پیام

کد N828236

وبگردی