آفتاب

پیام صالحی به همایش کاربرد فناوری هسته‌ای در علوم کشاورزی

پیام صالحی به همایش کاربرد فناوری هسته‌ای در علوم کشاورزی

علی‌اکبر صالحی گفت: از رهگذر عزم و اراده ملی شاهد حضور نیرومند فعالان بخش کشاورزی در بازارهای داخلی و منطقه‌ای و بین‌المللی خواهیم بود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) پیام رییس سازمان انرژی اتمی در چهارمین همایش ملی کاربرد فناوری هسته‌ای در علوم کشاورزی و منابع طبیعی که در پژوهشکده کشاورزی هسته‌ای کرج برگزار شد، قرائت شد.

در پیام صالحی به این همایش آمده است:

در آغاز پیش از پرداختن به اهمیت برگزاری این نشست علمی بر خود فرض می‌دانم تا از زحمات تمامی دست اندرکاران برگزاری چهارمین همایش ملی کاربرد فناوری هسته‌ای در علوم کشاورزی و منابع طبیعی به ویژه ریاست پژوهشگاه علوم و فناوری به سرپرست پژوهشکده کشاورزی هسته‌ای قدردانی نموده و مقدم اساتید،‌ پژوهشگران ، مدیران و کلیه علاقه مندان به مباحث مربوط به این حوزه راهبردی را گرامی بدارم.

بر اساس اسناد فرادستی و بر پایه تصریح قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران توسعه بخش کشاورزی و محوریت آن در تحقق اهداف کلان نظام اسلامی مورد تائید قرار گرفته است. امام (ره) و مقام معظم رهبری نیز در فرازهای بسیاری از بیانات خود بر لزوم دستیابی به خود کفایی و خوداتکایی در تامین محصولات مورد نیاز کشور پای فشرده و حرکت در این مسیر را در زمره وظایف کارگزاران نظام مقدس جمهوری اسلامی بر شمردند. افزون بر این در متن چشم انداز ایران 1404 برخورداری از امنیت غذایی ،‌بهره مندی و استفاده بهینه از محیط زیست و نیز تامین سلامت آحاد جامعه به عنوان ویژگی اساسی یک جامعه برخوردار از رفاه و پیشگام در توسعه متوازن مورد تاکید قرار گرفته است.

در این میان دستاوردهای چشم گیر نظام اسلامی طی نزدیک به 4 دهه گذشته در عرصه تولید محصولات کشاورزی و تنوع تولیدات زراعی با توجه به ظرفیت های موجود خدادادی بیانگر این حقیقت عیان است که از رهگذر عزم و اراده ملی شاهد حضور نیرومند فعالان این بخش در بازارهای داخلی و منطقه ای و بین‌المللی خواهیم بود. در حال حاضر به یمن برخورداری از توانایی های موجود در این عرصه از جمله برخورداری از اراضی مستعد برای کشت محصولات گوناگون ، منابع خاک و ذخایر غنی ژنتیکی، بحث کشاورزی سهم حدود 13 درصد از کل تولید ناخالص داخلی ، 31 درصد صادرات غیر نفتی، 20 درصد از اشتغال کل کشور را به خود اختصاص داده و از موقعیت ممتاز و ویژه در سایر بخش ها برخوردار شده است.

این خبر تکمیل می‌شود.

کد N828200

وبگردی