آفتاب

ادعای العهد درباره ابراز تمایل بارزانی برای برقراری رابطه با اسرائیل

ادعای العهد درباره ابراز تمایل بارزانی برای برقراری رابطه با اسرائیل

پایگاه خبری العهد لبنان مدعی شد که مسعود بارزانی با شبکه دو تلویزیون رژیم صهیونیستی مصاحبه کرده و در این مصاحبه از تمایل خود به برقراری روابط دوستانه با اسرائیل سخن گفته است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) پایگاه اینترنتی العهد لبنان در این باره می‌نویسد: روابط میان اقلیم کردستان عراق و رژیم صهیونیستی دیگر محرمانه نیست که رسانه‌ای از آن پرده بردارد و مسئولان اقلیم آن را تکذیب کنند. این بار شبکه دو تلویزیون رژیم صهیونیستی هیاتی را به اقلیم کردستان عراق اعزام و از یگان‌های پیشمرگ‌ها در محورهای عملیات علیه داعش گزارش تهیه کرده است.

العهد می‌نویسد: این شبکه در گزارش خود به استقبال گرم مسوولان کرد از خبرنگارانش اشاره می‌کند و می‌گوید که لحظه‌ای که هواپیمای حامل خبرنگاران در فرودگاه اربیل فرود آمد دو تن از مشاوران بارزانی به استقبال آنها آمده بودند و آنها را به محورهای عملیاتی علیه داعش برده‌اند.

بنا بر این گزارش: شبکه دو تلوزیون اسرائیل مصاحبه‌هایی با پیشمرگ‌ها در جبهه‌های جنگ با داعش تهیه کرده و با سیروان بارزانی، برادرزاده مسعود بارزانی نیز گفت‌وگو می‌کند و در همین سفر از آنها برای مصاحبه با مسعود بارزانی، رئیس اقلیم کردستان عراق دعوت می‌شود.

این سایت لبنانی آورده است: گزارش شبکه دو رژیم صهیونیستی با اشاره به دعوتی که از این شبکه برای مصاحبه با مسعود بارزانی به عمل آمده، درباره آن می‌گوید "این نخستین باری است که بارزانی با انجام مصاحبه‌ با رسانه‌های اسرائیلی موافقت می‌کند."

العهد به نقل از شبکه دو تلویزیون اسرائیل می‌نویسد: بارزانی به این شبکه گفته است "من مایلم روابط میان کردستان و اسرائیل به روابط قبل بازگردد یعنی به دهه‌های هفتاد و هشتاد قرن گذشته که روابط بسیار مستحکمی با اسرائیل داشتیم."

وی گفته است: نگاه دوستانه من به یهود به دوران بچگی‌ام بازمی‌گردد. زمانی که در روستای خود و در زادگاهم خانواده‌های یهودی وجود داشتند و ما روابط خوبی با آنها داشتیم. من خواهان این روابط خوب با اسرائیل هستم.

العهد در پایان می‌نویسد: سیروان بارزانی نیز که شبکه اسرائیلی او را فرمانده نیروهای پیشمرگ و ناظر بر عملیات علیه افراد مسلح می‌خواند در مصاحبه با این شبکه می‌گوید "بشار اسد (رئیس‌جمهوری سوریه) مدعی است که اسرائیل دشمن است اما او خود خود مردمش را می‌کشد. اسرائیلی‌ها دشمن یا آدم‌های خطرناکی نیستند."

انتهای پیام

کد N828116

وبگردی