آفتاب
رئیس جامعة‌المصطفی:

بقای انقلاب اسلامی در گرو بقای فرهنگ عاشوراست

بقای انقلاب اسلامی در گرو بقای فرهنگ عاشوراست

رئیس جامعة‌المصطفی العالمیه دلیل مقابله دشمن با انقلاب اسلامی را عمق معارف اهل بیت(ع) دانست و گفت: بقای انقلاب اسلامی در گرو بقای فرهنگ عاشوراست.

رئیس جامعة‌المصطفی العالمیه دلیل مقابله دشمن با انقلاب اسلامی را عمق معارف اهل بیت(ع) دانست و گفت: بقای انقلاب اسلامی در گرو بقای فرهنگ عاشوراست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه قم، حجت‌الاسلام والمسلمین علیرضا اعرافی در دیدار مسئول هیات و کانون خادم الرضا(ع)، انقلاب اسلامی را تجلی یافته از قیام عاشورا خواند و افزود: نباید فریب کسانی را خورد که از روی غفلت یا برای گمراهی ما قصد دارند انقلاب اسلامی را جدا از عاشورا تفسیر کنند.

وی خاطرنشان کرد: مشعل عاشورا باید در سراسر جهان روشن شود و جامعة المصطفی آماده است در این راه از تمام امکانات خود برای همکاری با هیات‌های عاشورایی به ویژه هیات خادم الرضا(ع) قم استفاده کند.

وی، عمق اخلاص، تحمل شرایط سخت روز عاشورا، نقش آفرینی در نقطه عطف تاریخی و جلوه گر شدن تمام اسلام در حرکت امام حسین(ع) را از دلایل ماندگاری قیام عاشورا برشمرد و افزود: عاشورا در مفهوم زمان نمی‌گنجد و بر اساس روایات، حضرت آدم(ع) به همراه جبرئیل در ابتدای آفرینش در عزای امام حسین(ع) گریستند.

این عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به اهتزاز پرچم امام حسین(ع) توسط دانش آموختگان المصطفی در بیش از 100 کشور جهان، خاطرنشان کرد: دشمنان و افراد ظاهربین در عصر عاشورا تصور می‌کردند قیام امام حسین(ع) با شهادت آن حضرت و یاران باوفایش به انتهای مسیر خود رسیده است، اما امروز شاهد آن هستیم که برخلاف تمام وقایع تاریخی که در زیر چرخ سنگین تاریخ محو شده‌اند، هر روز بر عظمت و شکوه عاشورا در سراسر جهان افزوده می‌شود.

اعرافی بیان کرد: اگر انقلاب اسلامی هیچ دستاوردی جز تبدیل قم به جایگاه نشر معارف اهل بیت(ع) در سراسر جهان نداشته باشد، برای آن کافی است و ما امروز باید افتخار کنیم که قم مشعل‌دار اسلام ناب، معارف اهل بیت(ع) و گفتمان انقلاب اسلامی در جهان خوانده می‌شود.

وی افزود: یکی از معیارهای ارزش اعمال در پیشگاه الهی، موج آفرینی آن است؛ کار در قم باید بزرگ و فاخر باشد چراکه در سراسر عالم تجلی یافته و بازتاب جهانی دارد و کار شما بحمدالله همینطور است.

وی نگاه منظومه‌ای به ابعاد مختلف حادثه عاشورا، جمع اخلاص و جذابیت در عزاداری‌ها، توجه به مسائل اجتماعی و نیازهای جامعه، تاکید بر جذب نسل جوان و بانوان و توجه به وحدت اسلامی و پرهیز از ایجاد اختلافات مذهبی را از نکاتی دانست که هیئت‌های مذهبی باید در برنامه‌های خود به آنها توجه داشته باشند.

مسئول هیات و کانون خادم الرضا(ع) در ابتدای این دیدار با اشاره به برخی از فعالیت‌های این هیات، گفت: هیات خادم الرضا با وجود بضاعت کم اما با حضور افراد مخلص و دلسوز، با رعایت اصول مدیریتی و نظام‌مندسازی فعالیت‌های خود و تکیه بر استعدادهای جوان، موفق شده است به عنوان برترین تشکل در جمهوری اسلامی ایران و جزء 100 تشکل برتر جهان اسلام معرفی شود.

حمید ناطقی افزود: با ارزش‌ترین دستاورد هیئت خادم الرضا در طول بیش از 20 سال فعالیت این هیئت، ایجاد ارتباط مستمر و سازنده بین نسل جوان و بزرگان حوزه و مراجع است و ما خرسندیم که چندین هزار جوان را پای منبر علما و روحانیون حوزه گرد آورده‌ایم.

انتهای پیام

کد N828089

وبگردی