آفتاب

فلسطین: بدون قدس، هیچ صلحی در خاورمیانه محقق نمی‌شود

فلسطین: بدون قدس، هیچ صلحی در خاورمیانه محقق نمی‌شود

سخنگوی تشکیلات خودگردان فلسطین در واکنش به ادعاهای اخیر مقامات تل‌آویو درباره مالکیت شهر اشغالی قدس تاکید کرد: بدون قدس هیج صلحی در خاورمیانه محقق نخواهد شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از سایت شبکه خبری العربیه،نبیل ابوردینه، سخنگوی تشکیلات خودگردان فلسطین در واکنش به ادعاهای روز یکشنبه بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی مبنی بر این که "قدس از ابتدا متعلق به یهود بوده و تا ابد تحت حاکمیت اسرائیل باقی خواهد ماند" گفت: بدون قدس هیج صلحی در خاورمیانه محقق نخواهد شد.

ابوردینه این سخنان نتانیاهو را خروج از منشورها و قطعنامه‌های سازمان ملل و توافق‌نامه‌های سران عرب دانست و گفت: این سخنان آشکارا نشان می‌دهد که مرحله بعدی، مرحله مقابله سیاسی خواهد بود.

ابوردینه تاکید کرد: ما برای مقابله با سیاست‌های نابود کننده اسرائیل و کنار زدن آنها به تمامی نهادهای بین‌المللی مراجعه خواهیم کرد.

سخنگوی تشکیلات خودگردان فلسطین در ادامه تاکید کرد: این سخنان در نهایت به آتشی منجر می‌شود که نمی‌توان آن را نه از راه اسلامی، نه عربی و نه بین‌المللی متوقف کرد و اسرائیل باید مسئولیت خود را در این خصوص بپذیرد.

وی با اشاره به قطعنامه مجمع عمومی سازمان ملل در تاریخ 29 نوامبر 2012 مبنی بر اینکه قدس شرقی سزمینی اشغال شده است گفت: براساس این قطعنامه دیگر اسرائیل هیچ حقی در مورد قدس شرقی، پایتخت کشور مستقل فلسطین ندارد.

وی در ادامه گفت: این اظهارات نتانیاهو همزمان با سخنان اخیر یکی دیگر از وزرای اسرائیل مبنی بر اینکه "یهود به زودی در مسجدالاقصی نماز می‌گذارد" ایراد شد.

انتهای پیام

کد N828014

وبگردی