آفتاب

توکیو کره شمالی را به حمله موشکی تهدید کرد

توکیو کره شمالی را به حمله موشکی تهدید کرد

لحن دولتمردان ژاپنی در پی تحکیم پیوندهای دفاعی توکیو- واشنگتن رنگ تهدید به خود گرفته و کابوس مردم ژاپن را از گرفتار شدن در آتش جنگ ناخواسته یک قدم به واقعیت نزدیکتر کرده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از کوریا تایمز، ژنرال «ناکاتانی» وزیر دفاع ژاپن در اظهاراتی بی سابقه -که از ایستگاه تلویزیونی «فوجی» پخش شد- گفت: چنانچه کره شمالی آمریکا را با موشک هدف قرار دهد بی شک مورد انتقام جویی توکیو قرار خواهد گرفت. وی مدعی شد که ژاپن از آمریکا دفاع می کند چرا که حمله موشکی پیونگ یانگ خسارات جدی را به بار خواهد آورد.      

حمله توکیو به کره شمالی ادعای نادری است که انتظار می رود به عنوان محرکی قوی برای برانگیختن خشم پیونگ یانگ تلقی شود.

اظهارات ناکاتانی به دنبال بازنگری دستورالعمل دفاعی مشترک توکیو- واشنگتن ایراد شد که به موجب آن محدودیت جغرافیایی نیروهای نظامی ژاپن برداشته می شود. به این ترتیب، ژاپن حق دارد در صورت تهدید یکی از متحدینش – به ویژه آمریکا- در عملیات های خارجی شرکت کند. این امر به نگرانی مردم ژاپن از پایان یافتن صلح در این کشور دامن می زند.

لازم به یادآوری است که روز گذشته «جان کری» وزیر دفاع آمریکا از تشویق چین به اعمال تحریم علیه کره شمالی خبر داد. وی همچنین در سفر به سئول از امکان استقرار سیستم دفاع موشکی تاد در خاک کره جنوبی برای مقابله با تهدیدات احتمالی پیونگ یانگ سخن گفت.

کد N827956

وبگردی