آفتاب

وجود 12 ماما به‎ازای هر 1000 زایمان طبیعی در کشور

وجود 12 ماما به‎ازای هر 1000 زایمان طبیعی در کشور

مدیر گروه رشته مامایی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بروجرد گفت: در ایران به‎ازای هر 1000زایمان طبیعی 12 ماما وجود دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه‌ی لرستان،«پریچهر خدری» در مراسم گرامی‌داشت روز جهانی ماما، افزود: هدف از بزرگداشت روز جهانی ماما، افزایش آگاهی و تبادل اطلاعات بین این قشر از جامعه، در راستای ارتقای سلامتی مادر و نوزاد است.

وی با توجه به تغییر نگرش در حوزه‌ی مامایی، اظهار کرد: فعالیت این حوزه پیش از این فقط در قسمت بارداری و زایمان بود اما اکنون در زمینه‌ی مشاوره، خانواده و جامعه نیز فعال شده و این نشان می‌دهد نگرش جامعه به مامایی تغییر کرده است و می‌خواهد مامایی را در کنار خانواده داشته باشد.

مدیرگروه رشته‌ی مامایی با توجه به شعار جهانی روز ماما در سالیان گذشته، تصریح کرد: این شعارها نشان‎دهنده‌ی این است که بیش از هر زمانی به ماما نیاز داریم و ماماها برای فردای بهتر هستند. هدف از بزرگداشت جهانی این روز اتحاد این قشر و تبادل اطلاعات و آگهی برای پیشرفت‎های علمی بیشتر است.

خدری ماماها را محور اصلی خانواده برشمرد و افزود: جان مادران در دستان شما است، اگر به محور خانواده خللی وارد شود همه‌ی خانواده تحت‌تأثیر قرار می‎گیرد. بنابراین شما باید با تلاشتان رنج مادران را به شوق تبدیل کنید.

وی شمار ماما، به ازای هر 1000 زایمان و تولد زنده و بر اساس استاندارد بین‎المللی و WHO را بین 30 تا 50 نفر دانست و گفت: این آمار در ایران در هر 1000 تولد، تنها 12 نفر است.

خدری اظهار امیدواری کرد مامایی جایگاه خود را در سیر نظام سلامت و بهداشت کشور به‎دست آورد.

در پایان این مراسم نیز با اهداء لوح تقدیر و جوایزی از اساتید و مربیان برگزیده رشته مامایی واحد بروجرد تجلیل به‏‎عمل آمد.

انتهای پیام

کد N827933

وبگردی