آفتاب

جنگ قدرت در دولت مستعفی یمن بالا گرفت

جنگ قدرت در دولت مستعفی یمن بالا گرفت

منابع آگاه یمنی از وجود اختلافات شدید میان رئیس جمهوری مستعفی یمن و معاونش درباره سکانداری وزارت خارجه دولت در تبعید پرده برداشتند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از سایت "یمن 24"، منابع یمنی آگاه با اعلام این خبر فاش کردند، عبدربه منصور هادی، رئیس جمهور مستعفی یمن اصرار دارد ریاض یاسین، وزیر سابق بهداشت را به رغم عملکرد بد و ضعیفش و نیز ناتوانی در امور دیپلماتیک در سمت وزارت خارجه ابقا کند. این درحالی است که خالد بحاح، نخست وزیر مستعفی یمن و معاون عبدربه منصور هادی مصّر است عبدالله الصایدی، وزیر خارجه یمن که از تجربیات دیپلماتیک و قدرت عملکرد و گفت‌وگوی دیپلماتیک بالایی برخوردار است و به تازگی به ریاض رفته به این سمت بازگردد که این مساله مخالفت هادی را به دنبال داشته است.

ریاض یاسین که پیشتر از سوی منصور های به عنوان وزیر خارجه دولت در تبعید انتخاب شد پس از آن که عبدالله الصایدی حدود دو هفته پیش وارد ریاض شد از کناره گیری از سکانداری وزارت خارجه امتناع کرد و این برخورد نارضایتی و خشم برخی از وزرا را نسبت به موضع‌گیری‌ هادی و یاسین به دنبال داشت.

این منابع پیش بینی کردند 30 میلیون دلاری که از طریق وزارت خارجه میان دولت مستعفی یمن در خارج توزیع خواهد شد، همچنان برای هادی و یاسین وسوسه انگیز است.

انتهای پیام

کد N827914

وبگردی