آفتاب

تونی ابوت: افرادی که برای جنگ به خارج از استرالیا رفته‌اند، عفو نمی‌شوند

تونی ابوت: افرادی که برای جنگ به خارج از استرالیا رفته‌اند، عفو نمی‌شوند

به دنبال انتشار گزارش‌های رسانه‌ای مبنی بر اینکه دولت استرالیا در حال مذاکره با "فراریان بالقوه" است، نخست‌وزیر این کشور امروز (سه‌شنبه) عفو شهروندان استرالیایی که به دنبال خارج شدن از گروه‌های شبه‌نظامی خارجی و بازگشت به خانه هستند، رد کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از خبرگزاری رویترز، شبکه خبری ای‌.بی‌.سی نیوز گزارش داد، مقامات استرالیایی در خاورمیانه با سه شبه‌نظامی استرالیایی که به گروه تروریستی داعش پیوسته‌اند و در حال حاضر می‌خواهند این گروه را ترک کنند اما از زندانی شدن در کشورشان می‌ترسند، در حال مذاکره هستند.

تونی ابوت، نخست‌وزیر استرالیا امروز در تایید نگرانی‌های این شبه‌نظامیان، موضع سرسختانه دولت را اعلام کرد که شامل حبس برای افرادی است که قوانین استرالیا را که صریحاً آنها را از شرکت در درگیری‌های عراق و سوریه منع می‌کند، نادیده گرفته‌اند.

تونی ابوت به خبرنگاران گفت: اگر به خارج از کشور رفته‌اید تا قوانین استرالیا را نقض کنید، به اسم بنیادگرایی و افراط‌گرایی احمقانه و غلط مردم بی‌گناه را بکشید و یک قاتل افراط‌گرا شوید، ما نیز از بازگشت شما به کشور استقبال نخواهیم کرد.

وی افزود: اگر به خارج از کشور رفته‌اید تا به یک گروه تروریستی بپیوندید و قصد دارید به استرالیا بازگردید، بازداشت شده، تحت پیگرد قرار می‌گیرید و زندانی خواهید شد.

تحلیلگران امنیتی تعداد شبه‌نظامیان خارجی را که از کشورهای مختلف جهان به عراق و سوریه سفر کرده‌اند، هزاران تن برآورد کرده‌اند.

تونی ابوت به پارلمان گفت، دست‌کم 70 استرالیایی که در عراق و سوریه اقدامات شبه‌نظامی‌ انجام می‌دادند با کمک 100 تسهیل‌کننده مستقر در استرالیا به این کشور بازگشته‌اند.

براساس قدرت‌های امنیتی جدیدی که دولت محافظه‌کار ابوت در اکتبر سال گذشته میلادی به دست آورد، شهروندان استرالیایی که به مناطق ممنوعه سفر می‌کنند، ممکن است به یک دهه حبس محکوم شوند.

انتهای پیام

کد N827913

وبگردی