آفتاب
در دو نامه‌ به شورای امنیت و سازمان ملل؛

دمشق، برخورد قاطع شورای امنیت با اردن را خواستار شد

دمشق، برخورد قاطع شورای امنیت با اردن را خواستار شد

وزارت خارجه سوریه با ارسال دو نامه به سازمان ملل و شورای امنیت، خواهان برخورد قاطعانه این شورا برای توقف اقدامات نظام اردن به دلیل حمایتش از گروه‌های تروریستی شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، وزارت خارجه سوریه در این دو نامه به دبیرکل سازمان ملل و رئیس دوره‌ای شورای امنیت بر حمایت آشکار نظام اردن از گروه‌های تروریستی و در راس آن‌ها جبهه تروریستی "النصره" با سلاح و تجهیزات که موجب وخامت اوضاع سوری‌ها شده تاکید کرد.

در این دو نامه به حمایت آشکار نظام اردن از تروریست‌ها جهت کنترل بر گذرگاه‌های مرزی و تسهیل نفوذ هزاران تروریست مسلح النصره از اردن به استان "درعا" در جنوب سوریه اشاره و تاکید شده است: ادعای نظام اردن مبنی بر حمایت از راهکار سیاسی در حل بحران سوریه با اقدامات امان در حمایت از گروه‌های تروریستی هماهنگی ندارد.

در این نامه‌ها آمده است: اگر نظام اردن آن طور که مدعی است واقعا خواهان ثبات در سوریه بود پادگان‌هایی را برای آموزش تروریست‌ها در خاک خود ایجاد یا اتاق عملیات لجستیکی برای حمایت از گروه‌های تروریستی تاسیس نمی‌کرد.

وزارت خارجه سوریه در این نامه آورده است: اردن باید به خوبی درک کند که تهدید تروریسم از مرزهای سوریه عبور خواهد کرد و تمامی کشورهای منطقه و جهان را در بر خواهد گرفت. برای همین ما از شورای امنیت می‌خواهیم تا برای توقف اقدامات اردن بر خوردی قاطعانه داشته باشد چرا که اقدامات نظام اردن تهدیدی برای امنیت و ثبات منطقه و جهان است.

انتهای پیام

کد N827850

وبگردی