آفتاب

مشارکت 3 قدرت اروپایی در طرح مشترک ساخت پهپادهای نظامی

مشارکت 3 قدرت اروپایی در طرح مشترک ساخت پهپادهای نظامی

سه قدرت اروپایی توافقی را برای شرکت در یک پروژه ساخت پهپاد نظامی تا 2025 امضا کردند تا به وابستگی‌شان به مدلهای ساخت اسرائیل و آمریکا پایان یابد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از خبرگزاری فرانسه، هزینه این برنامه برای ساخت پهپادها توسط آلمان، فرانسه و ایتالیا یک میلیارد یورو است و این توافق میان مقام‌های این سه قدرت اروپایی و در بروکسل امضا شد.

"اورسولا فون درلاین"، وزیر دفاع آلمان در این باره گفت، هدف ساخت این پهپادهای اروپایی این است که ما تصمیم گرفتیم تا آنچه را که می‌خواهیم استفاده کنیم، خودمان بسازیم و این پهپادهای اروپایی را مستقر کنیم. این پهپادها به ما استقلال می‌دهند. برای چندین دهه ما پهپادهای ساخت آمریکا یا اسرائیل را مورد استفاده قرار می‌دادیم و حال زمان پایان این وابستگی فرا رسیده است.

این سه کشور در سال 2013 تصمیم گرفته بودند تا در ساخت پهپاد مشترک اروپایی همکاری کنند.

در بیانیه پس از امضای این توافق آمده است: این پهپادها با دوام بالا که می‌توانند در ارتفاع متوسط پرواز کنند، برای اهداف اطلاعاتی و شناسایی ساخته خواهند شد و می‌توانند محموله‌های مختلف را حمل کنند.

شرکت ایرباس فرانسه و آلنیا ارماچی ایتالیا در این پروژه حضور دارند.

ژان ایو لودریان، وزیر دفاع فرانسه نیز گفت که این توافق گامی مهم در همکاری‌های اروپا محسوب می‌شود. مقام‌های اروپایی همچنین اعلام کردند که سایر کشورهای اروپایی همچون اسپانیا و لهستان نیز در مراحل بعدی ساخت این پهپاد شرکت خواهند داشت.

انتهای پیام

کد N827820

وبگردی