آفتاب

ترکمان: اکنون زمان ایجاد اجماع عمومی علیه تروریسم در جهان است

ترکمان: اکنون زمان ایجاد اجماع عمومی علیه تروریسم در جهان است

رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی با بیان این‌که «اکنون رنجش عمومی از اقدامات تروریستی در سطح جهان احساس می‌شود» گفت: اکنون زمان ایجاد اجماع عمومی در جهان علیه تروریسم است.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) ابراهیمی ترکمان در گفت‌وگویی با موضوع شهدای ترور خاطرنشان کرد: از همان روزهای آغازین انقلاب اسلامی، هم حضرت امام‌خمینی(ره) و هم رهبر معظم انقلاب درباره حادثه ترور که امروز در جهان توسعه پیدا کرده است و شوم‌بودن آن تاکید داشتند. جمهوری اسلامی ایران یکی از قربانیان ترورهای مختلف آن زمان بوده و هست.

وی ادامه داد: اگر آن زمان جهانیان در برابر این حوادث تروریستی واکنش مناسبی از خود نشان می‌دادند و در مقابل آن وارد عمل می‌شدند و رفتار دو گانه‌ای از خود بروز نمی‌دادند، امروز دیگر شاهد گسترش و توسعه این پدیده شوم نبودیم.

رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی با اشاره به فعالیت‌های سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در داخل و خارج از کشور در جهت مبارزه با تروریسم گفت: این سازمان خود را موظف می‌داند در هر گردهمایی که می‌تواند به حذف و زدودن پدیده و اندیشه تروریسم در جهان کمک کند، مشارکت داشته و حضور یابد. در همین راستا رایزنان فرهنگی سازمان در 60 کشور خارجی می‌توانند کمک به‌سزایی به این کنگره داشته باشند.

وی با اشاره به برپایی دومین کنگره بین‌المللی 17000 شهید ترور که 9 شهریور ماه سال جاری با حضور میهمانانی از کشورهای خارجی در تهران برگزار می‌شود، بر ایجاد همگرایی میان کشورهای قربانی ترور تاکید کرد و گفت: جلب توجه جهانیان به پدیده تروریسم و قربانیان آن با برگزاری این‌گونه کنگره‌ها و همایش‌ها، نشان می‌دهد این موضوع و ریشه‌های آن از سوی همگان مورد مطالعه و بررسی قرار می‌گیرد.

وی افزود: به اعتقاد بنده امروز مسئله رنجش از تروریسم به یک موضوع عمومی در عرصه جهانی تبدیل شده است و جهانیان همگی از این پدیده متنفر شده‌اند، بر همین اساس اکنون، بهترین فرصت زمانی است که با برگزاری چنین همایش‌هایی نقطه‌عطفی ایجاد کنیم که اجماع عمومی برای نابودی این پدیده شوم در جهان ایجاد شود.

ترکمان درباره انفعال سازمان‌های بین‌المللی در برابر حوادث تروریستی به‌خصوص شهدای هسته‌ای ایران تاکید کرد: ما باید برای رساندن صدای خود به جهانیان تلاش کنیم و به‌طور حتم تلاش‌های ما نتیجه‌ای به همراه خواهد داشت. اکنون نیز اقدامات جمهوری اسلامی ایران در عرصه جهانی در این‌باره نتایج مطلوبی به همراه داشته است.

انتهای پیام

کد N827742

وبگردی