آفتاب
در دیدار با ولایتی

نخست‌وزیر لبنان: باید روابط ایران و لبنان را گسترش داد

نخست‌وزیر لبنان: باید روابط ایران و لبنان را گسترش داد

ولایتی و تمام سلام ،نخست‌وزیر لبنان درخصوص مهمترین مسائل منطقه‌ای و روابط دو کشور به بحث و تبادل نظر پرداختند.

ولایتی و تمام سلام ،نخست‌وزیر لبنان درخصوص مهمترین مسائل منطقه‌ای و روابط دو کشور به بحث و تبادل نظر پرداختند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، علی اکبر ولایتی روز دوشنبه در ادامه سفر خود به لبنان با تمام سلام نخست وزیر این کشور دیدار کرد.

در این دیدار که فتحعلی سفیر جمهوری اسلامی ایران در لبنان و انصاری مدیر کل خاورمیانه وزارت خارجه نیز حضور داشتند تمام سلام به نقش و جایگاه جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد و گفت : جمهوری اسلامی ایران دارای جایگاه مهمی برای حل برخی از مسایل بین المللی و منطقه ای است و به دیدگاه های مثبت و انگیزه هایی که بتواند مشکلات را حل و فصل نماید نیاز داریم. دو کشور در زمینه های مختلف دارای روابط مهم و تاثیر گذار بوده و هستند که باید این روابط را گسترش داد .

همچنین در ادامه این دیدار که به تبادل نظر در خصوص موضوعات مورد علاقه دو کشور و تحولات منطقه ای پرداخته شد ، ولایتی ضمن ابراز خرسندی از این دیدار تاکید کرد : یکی از مهمترین منابع ارزشمند در اختیار کشور لبنان سرمایه انسانی و دارا بودن شخصیت های تاثیر گذار در این کشور است که در فرهنگ و سیاست درست جهان عرب تاثیر گذار بوده و باید تلاش کرد تا با ایجاد هماهنگی و وحدت میان کشورهای اسلامی ، از ظرفیت موجود برای حل مسایل منطقه ای بهره برداری نمود .

مشاور مقام معظم رهبری درامور بین الملل با اشاره به روابط دو کشور تصریح کرد : روابط ایران و لبنان دارای سابقه دیدرینه و تاریخی است و موضوعات منطقه ای بر تحولات هر دو کشور تاثیر گذار خواهد بود و باید در جهت بسط و گسترش هر چه بیشتر این روابط برنامه ریزی و تلاش نمود و این رابطه بسیار تعیین کننده خواهد بود که باید تقویت گردد.

انتهای پیام

کد N827717

وبگردی