آفتاب
ساروخانی در آئین بزرگداشت روز روابط عمومی:

قانون اصلی ارتباطات انسانی همدلی و هم‌زبانی است

قانون اصلی ارتباطات انسانی همدلی و هم‌زبانی است

پروفسور باقر ساروخانی پیشکسوت عرصه روابط عمومی گفت: خانواده و جامعه به همدلی نیاز دارند و قانون اصلی ارتباطات انسانی همانا همدلی و هم زبانی است.

به گزارش خبرنگار مهر، آیین نکوداشت روز روابط عمومی و جشنواره ستارگان روابط عمومی ایران عصر روز دوشنبه ۲۸ اردیبهشت با قرائت پیام «آمی بل سانچر دی والتر»، رئیس انجمن بین‌المللی روابط عمومی و با حضور چهره‌‌های برجسته این عرصه در سالن قلم کتابخانه ملی ایران برگزار شد.

پروفسور باقر ساروخانی با تبریک روز روابط عمومی و ارتباطات به دست اندرکاران و فعالان این حرفه گفت: خوشبختانه امروز حرفه روابط عمومی به عنوان بهترین موضوع درس و آموزش ما در کلاس‌های دانشگاه به حساب می‌آید. اصحاب روابط عمومی کسانی هستند که وفاق جامعه را تولید و جامعه را در افق‌های بلند سرنوشت‌های اجتماعی قرار می‌دهند.

ساروخانی افزود: بر این باوریم روابط عمومی همزبانی و همدلی را باید توامان داشته باشند چرا که این حرفه سعی در برطرف کردن مشکلات و مسائل آنها را داشته و همواره تلاش دارد که این مسایل را رفع کند. همه اعتقاد دارند مهمترین سرمایه حیات اجتماعی همدلی است لذا باید در این مسیر گام‌های موثر برداشت.

وی با بیان اینکه انسان‌ها که با هم ترکیب می‌شوند، با انسجام و همگرایی خود تولید قدرت کرده و این خود بیانگر همدلی در همه حوزه‌ها است که آن‌ها را به این نقطه رسانده است، در ادامه با اشاره به اهمیت مسئله همدلی در خانواده‌ها گفت: اگر همدلی در خانواده‌ها وجود داشته باشد و اعضای آن یکدیگر را درک کنند در نتیجه بهشتی را تولید خواهند کرد اما زمانی که این همدلی و همگرایی در خانواده وجود نداشته باشد آن‌ها جهنم را برای خود تولید کرده اند.

این جامعه‌شناس ادامه داد: بر این باوریم خانواده و جامعه به همدلی نیاز دارند و قانون اصلی ارتباطات انسانی همانا همدلی و هم زبانی است.

این پیشکسوت عرصه روابط عمومی و علوم ارتباطات در ادامه به همدلی در مدیریت سیاسی اشاره کرد و گفت: همدلی در مدیریت سیاسی قادر خواهد بود دریایی از قدرت تولید کرده و انسان‌ها را به اوج عظمت و حکومت برساند. به اعتقاد من همدلی آموختنی است و ما باید بتوانیم آموزگاران یکدیگر باشیم.

وی افزود: همچنین همدلی یک پدیده آموختنی و نه یک پدیده غیرآموزشی است به این معنا که همدلی فرهیختگی انسان‌ها را تا به آنجا پیش می‌برد که به اوج قله‌های رفیع پیشرفت، ترقی و صمیمیت و وفاق می‌رساند. اولین سرچشمه‌های همدلی و همزبانی خانواده و اولین آموزگاران همدلی مادران هستند.

پروفسور ساروخانی در پایان گفت: روابط عمومی از جنس همدلی بوده و بزرگترین رسالت روابط عمومی‌ها ایجاد همدلی است لذا باید با آگاهی سازی، برجسته سازی، وفاق آفرینی و ایجاد همگرایی بتوانیم این مهم را در داخل روابط عمومی‌ها نهادینه کنیم.

کد N827578

وبگردی