آفتاب

فلاحت پیشه: طرح 3 فوریتی خلاف منافع ملی است/ برخی از طراحان سابقه ارائه پیشنهادات غیر کارشناسی دارند

فلاحت پیشه: طرح 3 فوریتی خلاف منافع ملی است/ برخی از طراحان سابقه ارائه پیشنهادات غیر کارشناسی دارند

رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس هشتم شواری اسلامی در گفتگو با خبرآنلاین طرح سه فوریتی در خصوص مذاکرات هسته ای برخی نمایندگان دلواپس مجلس را خلاف منافع ملی جمهوری اسلامی می داند.

حشمت الله فلاحت  پیشه در گفتگو با خبرآنلاین طرح سه فوریتی خروج از مذاکرات تا زمان پایان تهدیدهای آمریکا را خلاف منافع ملی جمهوری اسلامی ایران دانست و افزود: «طرح سه فوریتی در مورد مذاکرات هسته ای  هسته ای ایران با کشورهای ۵+۱ هم ایراد مبنایی و هم فنی دارد.

اگر بخواهیم به صورت کلان به مسئله نگاه کنیم می بینیم که طرح های سه فوریتی طبق قانون اساسی کشور زمانی شکل می گیرد که کیان مملکت با مشکل مواجه شده باشد. این در حالیست که وقتی دشمنان و رقبای ایرانی در حال مذاکره با ایران هستند احساس کنند با شنیدن سه فوریت این طرح در مجلس ایران به این نتیجه می رسند کیان ایران در خطر است و این موضوع فضای چانه زنی را برای تیم مذاکره کننده ایرانی محدود می کند. آن هم در شرایطی که ایران توانسته ۶ قدرت حال حاضر دنیا را به پای میز مذاکره بکشاند و تمام تلاش خود را برای حصول نتیجه ای برد - برد به کار بسته است.»  

نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی همچنین با اشاره به اینکه چنین مسائلی در حیطه اختیارات شورای عالی امنیت ملی است، تاکید کرد: «مقوله های حساسی چون مذاکرات هسته ای در حیطه منافع کلان ملی و نظام می گنجد و بر این اساس جایی برای دلواپسی های این چنینی نیست. ضمن اینکه تجربه نشان داده سابقه مناسبی برای افراد طراح این موضوعات وجود ندارد. به این معنا که این افراد نه از تجربه کافی، نه از توان علمی لازم و نه از قدرت تحلیل ضروری برای مسائل سیاست خارجی برخوردار نیستند. برخی از آنها در دورانی که بنده به عنوان رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس هشتم حضور داشتند طرح های پر سر و صدا و غیر کارشناسی مانند بستن تنگه هرمز، خروج از ان پی تی و یا حمله به سفارتخانه های برخی کشورها در تهران را پیشنهاد می دادند.»

این کارشناس مسائل سیاسی همچنین در پایان اظهار داشت: «طرح این موضوع حتی از نظر میدانی هم سوال برانگیز است. نمایندگانی که حتی نمی توانند طرح یک فوریتی را در مجلس به تصویب برسانند چگونه از طرح سه فوریتی سخن می گویند؟ در نتیجه واضح است که خود این نمایندگان هم می دانند این طرح های آنها رای نمی آورد و بیشتر برای تبلیغات رسانه ای شان چنین مباحثی را طرح می کنند»

30849

 

 

کد N827517

وبگردی