آفتاب

مانور دریایی روسیه و چین پایان یافت

مانور دریایی روسیه و چین پایان یافت

مانور مشترک نیروهای دریایی روسیه و چین که در دریای مدیترانه برگزار شد، پایان یافت.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، روسیه اعلام کرد که مانور نیروهای دریایی این کشور و چین بر اساس برنامه‌های از پیش تعیین شده در دریای مدیترانه برگزار شد و با موفقیت به پایان رسید.

در این مانور دریایی، نیروهای چینی و روسی تمرین‌هایی نظامی برای مقابله با سلاح‌های بیولوژیک، شیمیایی و رادیواکتیو انجام دادند.

نیروهای دریایی دو کشور در این رزمایش که در بخش‌های شرقی دریای مدیترانه برگزار شد، همچنین مانورهایی را برای مقابله با زیردریایی‌ها و هواپیماها انجام دادند.

ویکتور کوچمازوف، فرمانده روسی این مانور به خبرنگاران گفت که تمامی بخش‌های این مانور با موفقیت به پایان رسید و هدف آن تمرین برای تامین امنیت در آب‌های منطقه بود.

نیروهای دریایی روسیه و چین 22 اردیبهشت مانور مشترک خود در آب‌های مدیترانه را آغاز کردند؛ اقدامی که می‌توان آن را آخرین نشانه از تقویت روابط بین دو کشور توصیف کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل ازخبرگزاری اسپوتنیک، این رزمایش از نظر رسانه‌های غربی پیامی خطاب به واشنگتن از ظهور اتحادی قدرتمند و جدید در حیاط پشتی اروپا بود.

وزارت دفاع روسیه پیش از این اعلام کرده بود که دو طرف با انجام این مانور به دنبال افزایش میزان عملکرد مشترک در پاسخ به تهدیدهای امنیتی موجود در دریاها هستند.

انتهای پیام

کد N827496

وبگردی