آفتاب

موافقت اتحادیه اروپا با عملیات دریایی برای توقف موج مهاجرت

موافقت اتحادیه اروپا با عملیات دریایی برای توقف موج مهاجرت

وزیران خارجه اتحادیه اروپا با برگزاری عملیات دریایی در آبهای مدیترانه برای مقابله با موج مهاجرت از کشورهای شمال آفریقا به این اتحادیه موافقت کردند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از راشا تودی، نیروی دریایی کشورهای عضو اتحادیه اروپا برای جلوگیری از موج رو به افزایش مهاجرت های غیرقانونی به سواحل این اتحادیه، ماموریت نظامی دریایی در آبهای مدیترانه برگزار می کند. این تصمیم در نشست وزیران خارجه کشورهای عضو این اتحادیه در بروکسل اتخاذ شد.

در همین رابطه «فدریکا موگرینی» مسئول سیاست خارجه اتحادیه اروپا گفت این اقدام با هدف از بین بردن شبکه قاچاق مهاجران و مدل تجارت پناهجویان غیرقانونی در مدیترانه انجام می گیرد. به گفته وی ماموریت دیایی اتحادیه اروپا گرفتن کشتی های حامل مهاجرین غیرقانونی و جلوگیری از فعالیت قاچاقچیان است.

 بر این اساس مرکز این عملیات در رم بوده و فرماندهی آن طی یک سال با دریادار «انریکو کردنیدینو» از فرماندهای نیروی دریایی ایتالیا خواهد بود. طبق توافق وزیران خارجه عملیات دریایی اتحادیه اروپا در دریای مدیترانه شامل جمع آوری اطلاعات، شناسایی و توقف کشتی ها و شناورهای حامل مهاجران خواهد بود.

کد N827451

وبگردی