آفتاب

انتقاد اتحادیه اروپا و گروه های حقوق بشری از حکم اعدام مرسی

انتقاد اتحادیه اروپا و گروه های حقوق بشری از حکم اعدام مرسی

اتحادیه اروپا و گروه های حقوق بشری صدور حکم اعدام علیه رئیس جمهوری برکنار شده مصر را محکوم کردند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از راشا تودی، دولت انگلیس نگرانی عمیق خود را از حکم اعدام دادگاه مصری برای «محمد مرسی» رئیس جمهوری برکنار شده این کشور اعلام کرد. «توبیاس الوود» وزیر امور خاورمیانه و شمال آفریقا دولت انگلیس با انتشار بیانیه ای در مورد حکم اعدام مرسی و 100 نفر از رهبران اخوان المسلمین مصر ابراز نگرانی کرد.

در همین حال «فدریکا موگرینی» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا ضمن انتقاد از صدور حکم اعدام علیه مرسی، آن را مغایر با قوانین حقوقی بین المللی دانست. به گفته وی دستگاه قضایی مصر مسئول حصول اطمینان از اجرای قوانین بر اساس استانداردهای بین المللی است.

سازمان عفو بین الملل نیز صدور حکم اعدام مرسی را ناشی از برگزاری یک «دادگاهی غیرمنصفانه» دانسته و خواستار محاکمه مجدد رئیس جمهوری برکنار شده مصر در دادگاه بی طرف و منصف شد.

روز شنبه دادگاه عالی مصر حکم اعدام مرسی و بیش از 100 عضو ارشد اخوان المسلمین را تایید کرد. در حال حاضر این حکم برای اجرا منتظر اظهار نظر نهایی توسط مفتی اعظم مصر است. این در حالی است که مرسی هم اکنون دوران زندان 20 ساله زندانش را به جرم صدور حکم بازداشت و شکنجه معترضان در زمان ریاست جمهوری اش را می گذراند.

کد N827414

وبگردی