آفتاب

کری: با همکاری چین تحریم های بیشتری علیه کره شمالی اعمال می کنیم

کری: با همکاری چین تحریم های بیشتری علیه کره شمالی اعمال می کنیم

وزیر خارجه آمریکا در کنفرانس خبری امروز خود اعلام کرد که برای اعمال تحریم های بیشتر علیه کره شمالی با چین در حال گفتگو هستیم.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، جان کری در کنفرانس خبری امروز خود اعلام کرد که برای اعمال تحریم های بیشتر علیه کره شمالی با چین در حال گفتگو هستیم.

جان کری وزیر امور خارجه آمریکا که در سئول پایتحت کره جنوبی به سر می برد، اعلام کرد این کشور در حال گفتگو با چین به منظور اعمال تحریم های بیشتر علیه کره شمالی است، زیرا این کشور برای محدود کردن برنامه تسلیحات هسته ای خود به اتخاذ اقدامات لازم  موثر «حتی نزدیک نشده» است.

کری در سخنانی در پایتخت کره جنوبی اعلام کرد: به کره شمالی برای بهبود روابط با آمریکا در ازای نشانه هایی از تمایل واقعی به خاتمه برنامه هسته ای این کشور فرصت هایی داده شده است، اما این کشور به جای حرکت در این مسیر به تلاش های تحریک آمیز خود در زمینه آزمایش موشک های بالستیک ادامه داده است.

کره شمالی هم اکنون نیز به علت آزمایش های هسته ای و موشکی خود، تحت تحریم های شدیدی از جانب آمریکا، اتحادیه اروپا و سازمان ملل قرار دارد.
وی تصریح کرد: در ماه ژوئن گفتگوهای امنیتی و اقتصادی ویژه ای را در واشنگتن با چین خواهیم داشت و در این زمینه نیز با پکن به بحث و تبادل نظر می پردازیم.

هونگ لی سخنگوی وزارت امور خارجه چین از اظهار نظر درباره سخنان کری خودداری کرد.

کد N827397

وبگردی