آفتاب
وزارت خارجه سوریه:

اقدام دولت اردن در حمایت از تروریسم در سوریه «شرم‌آور» است

اقدام دولت اردن در حمایت از تروریسم در سوریه «شرم‌آور» است

وزارت خارجه سوریه در نامه‌ای به شورای امنیت سازمان ملل ضمن محکومیت اقدام دولت اردن در حمایت از تروریسم در سوریه این اقدام را «شرم‌آور» توصیف کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، وزارت خارجه این کشور در نامه ای به شورای امنیت سازمان ملل اقدام دولت اردن در حمایت از تروریسم در سوریه را محکوم کرد.

بر اساس این گزارش، وزارت خارجه سوریه ضمن «شرم آور» توصیف کردن اقدامات اردن در حمایت از تروریسم، تلاش شورای امنیت سازمان ملل برای توقف این اقدامات را خواستار شد.

در نامه این وزارتخانه آمده است: اقدامات نسنجیده دولت اردن در حمایت از تروریسم، امنیت و ثبات منطقه و جهان را به مخاطره می اندازد.

در این نامه همچنین تصریح شده است: ادعاهای مکرر دولت اردن مبنی بر تلاش برای یافتن راه حل سیاسی برای بحران سوریه با اقدامات آن هماهنگی ندارد. دولت اردن آشکارا از گروه های مسلح در سوریه حمایت می کند.

در پایان این نامه نیز چنین آمده است: بحران کنونی سوریه نتیجه اقدامات تروریستی گروه های تکفیری است که از خارج حمایت می شوند. دولت اردن یکی از حلقه های حامی این گروه ها به شمار می رود و باید گفت بحران سوریه به دلیل حمایت های این کشور از تروریست های تکفیری تشدید شده است.

گفتنی است، دولت سوریه بارها از دولت اردن خواسته تا با تشدید تدابیر امنیتی در مرزهای مشترک میان دو کشور مانع از ورود گروه های تروریستی به سوریه شود، اما دولت اردن به این درخواست ها هیچ واکنشی نشان نداده است.

کد N827388

وبگردی