آفتاب
مراسم چهلم رهبر کلیسای شرق آشور

ابوترابی فرد: مسلمانان، مسیحیان و موحدین جهان در برابر تروریست‌ها متحد شوند

ابوترابی فرد: مسلمانان، مسیحیان و موحدین جهان در برابر تروریست‌ها متحد شوند

مراسم چهلمین روز درگذشت پاتریارک ماردن خای چهارم، رهبر جهانی کلیسای شرق آشور بعد از ظهر امروز (دوشنبه) در محل انجمن آشوریان ایران برگزار شد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، محمد حسن ابوترابی فرد نایب رییس اول مجلس در این مراسم با گرامیداشت یاد رهبر جهانی کلیسای شرق آشور بر لزوم وحدت پیروان ادیان توحیدی تاکید و ابراز امیدواری کرد که علمای اسلام و مسیحیت و همه موحدین جهان در برابر تروریست‌ها با قدرت بایستند.

وی با اشاره به آیاتی از قرآن کریم در تکریم حضرت عیسی و حضرت مریم گفت: در قرآن سوره‌ای به نام حضرت مریم وجود دارد و ما این بانوی بزرگ را نمونه‌ یک انسان شایسته و برجسته عالم هستی می‌شناسیم.

نایب رییس اول مجلس با تاکید بر لزوم وحدت پیروان ادیان الهی اظهار کرد: ما از حوادث عراق به شدت رنج می‌بریم، اتفاقی که برای ایزدی‌های عراق افتاد قلب و جان ما را سوزاند و ما در ماتم زنان و مردانی که به اسارت گروه‌های تروریستی دست‌پرورده آمریکا و صهیونیست‌ها درآمده‌اند چه از اهل سنت چه شیعیان و چه مسیحیان اشک می‌ریزیم و همان‌طور که برای برادران و خواهران مسلمان خود که به دست جنایتکاران به شهادت می‌رسند متاثر می‌شویم، همین حس را نسبت به پیروان سایر ادیان الهی داریم.

ابوترابی فرد در پایان ابراز امیدواری کرد که با وحدت، دو ملت ایران و عراق و علمای اسلام و مسیحیت و موحدین جهان و پیروان ادیان الهی در برابر تروریست‌های بریده از اخلاق و دین و مزدوران صهیونیست‌ها و آمریکا بایستند.

به گزارش ایسنا،‌ در این مراسم یوناتن بت کلیا نماینده آشوریان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به شخصیت پاتریارک چهارم رهبر فقید کلیسای شرق آشور گفت: ایشان نه تنها بین کلیساهای مسیحی اتحاد به وجود آورد بلکه قدم‌هایی برای ایجاد همبستگی بین ادیان برداشت و توانست دوستی و همبستگی بین مسلمانان و مسیحیان و زندگی توام با تفاهم ادیان را ترویج دهد.

بت‌کلیا خاطرنشان کرد: ما از پاتریارک چهارم یاد گرفته‌ایم که با اخوت و برادری در کنار هم زندگی کنیم تا مردم به ما احترام بگذارند همچنین عقیده ایشان این بود که هرکس خدا را می‌پذیرد برادر دینی ماست.

در این مراسم همچنین مارلوییس رافائل ساکو رهبر جهانی کلیسای کاتولیک آشوری کلدانی که به ایران سفر کرده نیز تسلیت کلیسای کاتولیک به کلیسای شرق آشور را ابلاغ کرد.

همچنین مارنرسای بنیامین اسقف اعظم کلیسای شرق آشور و نماینده پاتریارک در ایران یاد و خاطره پاتریارک چهارم را گرامی داشت.

به گزارش ایسنا، در این مراسم محمدحسن ابوترابی فرد و محمدرضا باهنر نواب رییس مجلس، امیری قائم مقام وزیر کشور، معاونین وزرا و جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی حضور داشتند.

انتهای پیام

کد N827379

وبگردی