آفتاب
روزنامه «الریاض» فاش کرد؛

آل‌سعود سران کشورهای عربی را با اعطای مبالغ هنگفت خریده است

آل‌سعود سران کشورهای عربی را با اعطای مبالغ هنگفت خریده است

یک روزنامه سعودی در گزارشی فاش کرد که مقامات سعودی بیش از ۲۰ میلیارد دلار به سران برخی کشورهای عربی اعطا کردند تا از سیاست‌های آل‌سعود در منطقه حمایت کنند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روزنامه سعودی «الریاض»، مقامات آل سعود مبالغ هنگفتی را به سران برخی کشورهای عربی اعطا کردند تا آنها را به جمع حامیان سیاست های خود در منطقه اضافه کنند.

بر اساس گزارش این روزنامه، مبلغی که تاکنون به این کشورها اعطا شده است مجموعا به بیش از ۲۰ میلیارد دلار می رسد. هدف مقامات سعودی از پرداخت چنین مبالغ نجومی به اعراب، وابسته نمودن آنها به خود و جلب حمایتشان از سیاست های آل سعود در منطقه است.

بر اساس برآوردهای کارشناسان صندوق بین المللی پول، دولت مصر در رأس کشورهایی قرار دارد که بیشترین مبلغ را از آل سعود در قبال حمایت از سیاست های آنها در منطقه دریافت کرده است. دولت قاهره طی ۴ سال مبلغ ۶ میلیارد دلار از آل سعود دریافت کرده است.

گزارش این روزنامه سعودی در حالی منتشر می شود که جنگنده های آل سعود از حدود دو ماه پیش حملات وحشیایه و بی امانی را به مردم بی دفاع یمن انجام می دهند و سران کشورهای عربی نیز نه تنها هیچ موضعی در قبال این جنایت اتخاذ نکرده بلکه صراحتا حمایت خود از آن را بارها اعلام کرده اند.

کد N827358

وبگردی