آفتاب

تاکید الهام علی‌اف بر ضرورت وجود آزادی‌ برای پیشرفت جمهوری آذربایجان

تاکید الهام علی‌اف بر ضرورت وجود آزادی‌ برای پیشرفت جمهوری آذربایجان

رئیس‌جمهوری آذربایجان امروز (دوشنبه) در سومین گردهمایی جهانی در زمینه "مذاکرات بین فرهنگی" در باکو گفت، تاکید کرد که کشورش به برقراری روابط مثبت با همه کشورهای جهان پایبند است و آزادی‌های سیاسی - مذهبی یکی از اولویت‌های دولت اوست.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از خبرگزاری رسمی جمهوری آذربایجان، الهام علی‌اف، رئیس‌جمهوری آذربایجان گفت، پروژه‌های عمرانی در کشورش با هدف تقویت همکاری‌های منطقه‌ای و توسعه اجتماعی صورت می‌گیرد.

وی افزود: جامعه جهانی از ابتکارعمل‌های جمهوری آذربایجان استقبال کرده است. بسیار خوشحال‌کننده است که جمهوری آذربایجان به عنوان عضو غیردائم شورای امنیت سازمان ملل انتخاب شده و 155 کشور به آن رای داده‌اند. اگرچه ما با تمامی این 155 کشور روابط فعال نداریم اما اقداماتی که ما در سال‌های استقلال انجام داده‌ایم باعث شکل گرفتن نگرش و رویکرد مثبتی نسبت به کشورمان شده است.

رئیس‌جمهوری آذربایجان ادامه داد: باکو همچنان به انجام اصلاحات سیاسی و اقتصادی متعهد است. ما متوجه شده‌ایم که منابع انرژی برای رشد و توسعه مداوم کافی نیستند و جامعه مترقی به آزادی نیاز دارد در نتیجه آزادی‌ها در کانون توجه ما قرار دارند. تمامی آزادی‌های اساسی در جمهوری آذربایجان تضمین شده هستند. آزادی مذهبی نیز در اینجا تضمین شده است. این برای رشد و توسعه ما حیاتی و اساسی است.

علی‌اف تاکید کرد: جمهوری آذربایجان از نظر اقتصادی مستقل است. ما به حامیان مالی وابسته نبوده و به دنبال کمک یا وام نیستیم. ما امنیت انرژیمان را تضمین کرده و در حال حاضر با دیگر کشورها درخصوص امنیت انرژی همکاری می‌کنیم.

وی افزود: نرخ بیکاری و فقر نیز در آذربایجان کاهش یافته و به پنج درصد رسیده است.

انتهای پیام

کد N827215

وبگردی