آفتاب

استاندار کرمان خبر داد: توسعه روستایی از سیاست‌های اصلی دولت

استاندار کرمان خبر داد: توسعه روستایی از سیاست‌های اصلی دولت

استاندار کرمان گفت: یکی از سیاست‌های اصلی دولت یازدهم توسعه روستایی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، منطقه کویر، "علیرضا رزم حسینی" پیش از ظهر امروز در دیدار با نماینده فائو در جمهوری اسلامی در کرمان اظهار کرد: سیاست دولت در جهت توسعه و پیشرفت مناطق با تکیه بر توانمندسازی مردم است و کمک‌های دولت می‌تواند موثر باشد اما در درازمدت دولت سیاستی را جلو می‌برد که منابع به سمت سرمایه‌گذاری در توانمندی خود مردم برود.

وی افزود: طرح فائو در استان کرمان موفق بوده و یک راهکار علمی، اجرایی و عملیاتی فراهم کرده که می‌تواند موثر باشد.

رزم حسینی تصریح کرد: دولت برای توسعه روستایی برنامه‌ریزی کرده و منابع قابل توجهی با مشارکت مردم در نظر گرفته و هدف مشارکت مردم است.

وی اظهار کرد: محرومیت در روستاها به دلیل خشکسالی 20 سال گذشته است و کم‌آبی موجب شده اشتغال روستائیان دچار مشکل شود و در نتیجه از روستا مهاجرت صورت بگیرد.

استاندار کرمان گفت: طرح فائو و در کنار آن طرح همیاران آب که بسته‌ای از اجرای سیاست‌های مربوط به صرفه جویی یا بهره‌وری آب در حوزه کشاورزی به منظور پس انداز کردن آب در سفره‌های زیزمینی است، کمک زیادی به روستاها می‌کند.

وی افزود: در این طرح تغییر الگوی کشت به منظور کشت کالاهای کم مصرف آب است که در سال گذشته در سراسر استان اجرا شد و مورد استقبال خوب کشاورزان قرار گرفت، بر اساس این طرح 345 میلیون مترمکعب آب را پس‌انداز کردیم.

رزم‌حسینی تصریح کرد: اگر کشاورزان آب نداشته باشند، کاری نمی‌توانند انجام دهند، آمادگی داریم در طرح فائو مشارکت کرده و با هدف صرفه‌جویی آب کشاورزی و ذخیره آب در سفره‌ها بر اساس اهداف اقتصادی، فرهنگی و زیست محیطی و جلوگیری از مهاجرت روستائیان به شهر همکاری کنیم.

وی اظهار کرد: طرح همیاران آب اگر پیوست کاملی با طرح فائو باشد، می‌تواند برای کشورهای دیگر نیز استفاده شود و طرح همیاران آب به ما می‌گوید در حوزه اقیلم هم می‌توانیم مدیریت کنیم.

استاندار کرمان گفت: باید بررسی شود که کشت کدام محصول در منطقه صرفه اقتصادی دارد تا همان محصول کشت شود و باید بازار آب را در منطقه ایجاد کنیم و همراه با طرح کم کم کار را جلو ببریم.

وی افزود: در صورت علاقمندی فائو، آمادگی داریم پروژه‌ای مانند طرح فائو را در استان اجرا کنیم و باید کار با شرکت‌های غیردولتی انجام شود و از مشارکت مردم استفاده کنیم و دولت فقط پشتیبانی کند.

رزم حسینی تصریح کرد: پروژه فائو باید ادامه یابد و از آن حمایت می‌کنیم.

انتهای پیام

کد N827191

وبگردی