آفتاب

زنان مصری در اعتراض به حکم اعدام مرسی کفن به دست به خیابان ها آمدند

زنان مصری در اعتراض به حکم اعدام مرسی کفن به دست به خیابان ها آمدند

شهروندان مصری که در میان آنها زنانی کفن به دست مشاهده می شد در اعتراض به حکم اعدام محمد مرسی، رئیس جمهور برکنار شده این کشور به خیابان‌ها آمدند و تظاهراتی گسترده‌ برگزار کردند.

 

 

به گزارش خبرآنلاین به نقل از وب سایت شبکه خبری پرس تی وی، خبرگزاری رصد با پخش این تصاویر گزارش داد: این تظاهرات یکشنبه شب با حضور هزاران معترض مصری در شهر المنصوره واقع در استان الجیزه برگزار شد.

معترضان که تصاویر مرسی را حمل می کردند صدور حکم اعدام برای وی را به شدت محکوم و همبستگی خود را با رئیس جمهور مخلوع این کشور اعلام کردند.

تظاهرکنندگان این حکم را اقدامی تحریک آمیز دانستند که به رویارویی بیشتر مردم و سران کودتای سال 2013 مصر منجر خواهد شد. آنان همچنین نظام قضایی مصر را ابزاری «برای سرکوب مخالفان» خود به کار توسط حکومت نظامی کنونی، نامیدند.

معترضان همچنین پلاکاردهایی در دست داشتند که بر «ادامه‌ انقلاب» و «رویارویی به جای عزاداری» تاکید داشت.

این تظاهرات با حضور چشمگیر زنانی برگزار شد که کفن هایی در دست داشتند.


زنان کفن به دست مصری در شهر المنصوره که به حکم اعدام مرسی اعتراض دارند، 27 اردیبهشت 1394
این تظاهرات در حالی برگزار شد که مجدی عبد الغفار، وزیر کشور مصر درباره برگزاری تجمعات غیرقانونی به شدت هشدار داده بود.

الغفار روز یکشنبه آمادگی نهادهای دولتی را برای برخورد با اعتراضات به حکم اعدام مرسی خواستار شد و افزود نیروهای پلیس برای مقابله با معترضان در آمادگی کامل به سر می برند.

کانون قضات مصر نیز عصر یکشنبه در بیانیه‌ای از نیروهای مسلح و پلیس مصر خواست حمایت کافی را از قضات به ویژه در مناطقی که اعتراضات بیشتر است به عمل آورند.

ائتلاف ملی حامی مشروعیت در مصر و طرفدار مرسی صبح یکشنبه طرفداران خود را به برگزاری تظاهرات و مشارکت در موجی از اقدامات اعتراضی تا سوم جولای دعوت کرده است.

دادگاهی در مصر روز شنبه محمد مرسی، رییس جمهور مخلوع این کشور و بیش از صد نفر دیگر را به اعدام محکوم کرد.

49310

کد N827090

وبگردی