آفتاب

فلسطین منتظر چراغ سبز لاهه برای ارائه پرونده‌ شهرک‌سازی‌ها

فلسطین منتظر چراغ سبز لاهه برای ارائه پرونده‌ شهرک‌سازی‌ها

وزیر خارجه فلسطین اعلام کرد که از دیوان کیفری بین‌المللی خواسته تا موعدی را برای ارائه پرونده‌های شهرک‌سازی‌ها و جنایت‌های جنگی اسرائیل به این دادگاه تعیین کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری آناتولی ترکیه، ریاض مالکی، وزیر خارجه فلسطین که به رم سفر کرده اعلام کرد: من از دو روز پیش درخواست خود را به دیوان کیفری بین‌المللی ارائه کردم تا زمانی را برای ارائه کامل پرونده‌های شهرک‌سازی ها و جنایت‌های جنگی اسرائیل تعیین کند. ما در حال حاضر منتظر تعیین این موعد هستیم و احتمالا این زمان اواسط ماه آتی میلادی باشد.

وی افزود: به محض تعیین موعد به لاهه می‌روم و کمیته فنی فلسطین باید محتوای این دو پرونده را برای تصویب به کمیته عالی فلسطین ارائه کند و پس از این اقدام ما مکلف می‌شویم تا به دادگاه لاهه برویم.

وی افزود: اقدامات آغاز شده است و ما براساس برنامه مشخص و با جدیت و پایبندی کامل عمل می‌کنیم.

فلسطین اوایل ماه گذشته میلادی رسما عضو دیوان کیفری بین‌المللی شد و به موجب آن تشکیلات خودگردان فلسطین می‌تواند رهبران اسرائیلی را به دلیل ارتکاب جنایت‌های جنگی در مقابل دادگاه لاهه محاکمه کند.

شهرک سازی اسرائیل در کرانه باختری و قدس شرقی مانعی در برابر مذاکرات صلح خاورمیانه است که از اواخر آوریل سال گذشته میلادی متوقف شده است.

انتهای پیام

کد N826855

وبگردی