آفتاب
نماینده زابل:

انسداد مرز‌ها نقش اثربخش و بنیادینی برای کشور دارد

انسداد مرز‌ها نقش اثربخش و بنیادینی برای کشور دارد

نماینده مردم زابل گفت: بحث انسداد مرز‌ها و جلوگیری از ورود قاچاق از مواردی است که در کمیسیون امنیت ملی مجلس مطرح و در حال بررسی است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه سیستان و بلوچستان، سید باقر حسینی افزود: در گذشته جلسه‌هایی در این راستا برگزار شده و به جمع بندی‌های خوبی هم رسیده‌ایم.

وی در همین راستا یادآور شد: تقویت انسداد مرز‌ها می‌تواند نقش اثربخش و بنیادینی برای کشور داشته باشد که جلوگیری از ورود قاچاق و همچنین گروهک‌های تروریستی به کشور از مهم‌ترین رئوس این اثربخشی است.

نماینده مردم سیستان در ادامه در خصوص ایجاد بارانداز گمرکی در پایانه مرزی میلک نیز گفت: این بارانداز جهت سهولت در تخلیه و بارگیری کالاهای صادراتی و وارداتی ایجاد می شود.

حسینی گفت: با توجه به مشکلاتی که تریلی‌های افاغنه در ایران دارند و همچنین مشکلاتی که کامیون داران ایرانی در افغانستان با آن مواجه هستند با احداث این بارانداز تمام تریلی‌های حمل بار به مقصد افغانستان از شهرهای دیگر مثل بندرعباس و چابهار در میلک سیستان تخلیه و از گمرک سیستان برای افغانستان بارگیری خواهند شد.

وی تصریح کرد: ایجاد اشتغال و درآمد زایی و جلوگیری از خطرات ناشی از تردد کامیونها برخی از مزیت های ایجاد بارانداز در گمرک سیستان است.

نماینده مردم سیستان اظهار کرد: دارندگان کارت مرزنشینی در صورت حمایت مدیران شهرستان هیرمند می توانند واردات خود را تا سقف 2 میلیون تومان انجام دهند که خود نیز کمک بزرگی در بحث معیشت ساکنین مرزنشین سیستان خواهد بود.

انتهای پیام

کد N826811

وبگردی