آفتاب

روسیه برگزاری کنفرانس خاورمیانه عاری از سلاح کشتار جمعی را خواستار شد

روسیه برگزاری کنفرانس خاورمیانه عاری از سلاح کشتار جمعی را خواستار شد

رئیس بخش کنترل سلاح وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد، مسکو به دنبال برگزاری کنفرانس بین‌المللی با هدف ایجاد خاورمیانه عاری از سلاح کشتار جمعی پیش از اول مارس 2016 است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری ایتارتاس، میخاییل یولیانف، رئیس بخش کنترل سلاح وزارت امور خارجه روسیه گفت: روسیه سند مربوط به این مساله را در کنفرانس معاهده منع گسترش تسلیحات اتمی در سازمان ملل ارایه کرده است. ایجاد چنین منطقه‌ای در قطعنامه 1995 درباره خاورمیانه ذکر شده که در کنفرانس منع گسترش تسلیحات تصویب شد.

این مقام مسوول روس ادامه داد: در این کنفرانس گروهی از کشورهای عربی خواستار برگزاری کنفرانس جدیدی شدند اما هیچ تغییری در اجماع نظر پدید نیامد، تصمیم گرفته‌ایم تا این مساله را مطرح کرده و مدارک آن را توزیع کنیم. روسیه در پنج سال گذشته تجربه تلخی داشته و به دنبال یک رویکرد جدید است. روسیه به دنبال برگزاری کنفرانسی پیش از اول مارس 2016 درباره ایجاد منطقه عاری از سلاح کشتار جمعی در خاورمیانه است.

رئیس بخش کنترل تسلیحات وزارت امور خارجه روسیه افزود: آماده‌سازی برای برگزاری این کنفرانس 9 ماه به طول می‌انجامد. اگر همه چیز ایده‌آل پیش برود، پیش‌نویس و اصل سند ممکن است تصویب شود. تاکنون از هیچ کشوری مخالفتی دریافت نکرده‌ایم. بسیاری از کشورها به ویژه از میان جنبش منع گسترش تسلیحات از مساله تشکیل کنفرانس استقبال کرده‌اند. حتی انگلیس و آمریکا نیز تنها موضع احتیاطی اتخاذ کرده‌اند.

انتهای پیام

کد N826802

وبگردی