آفتاب

خلیفه حفتر: شورای امنیت در مسلح کردن ارتش لیبی کوتاهی کرده است

خلیفه حفتر: شورای امنیت در مسلح کردن ارتش لیبی کوتاهی کرده است

فرمانده «ارتش ملی لیبی» اعلام کرد که شورای امنیت با هدف یافتن بهانه‌ای برای مداخله خود در امور لیبی با مسلح کردن ارتش ملی این کشور مخالفت کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه مصری الیوم السابع، خلیفه حفتر فرمانده «ارتش ملی لیبی» در سخنانی به مناسبت گذشت یک سال از آغاز «عملیات کرامت» گفت: کشورهای تاثیرگذار در شورای امنیت درباره لیبی کوتاهی و ما را از مجهز شدن به سلاح برای مبارزه با تروریسم محروم کردند تا توجیهی را برای مداخله در امور داخلی ما و تحمیل اراده خود بیابند.

وی افزود: به رغم تمامی این اقدامات عملیات کرامت ثابت کرد که می‌تواند امنیت در کشور را برقرار و کنترل مواضع را در دست بگیرد.

در همین راستا برناردینو لیون، فرستاده ویژه سازمان ملل به لیبی اعلام کرد: اوضاع لیبی «درگیری محدودی» است که در حد درگیری‌های گسترده سوریه و عراق نیست؛ درگیری‌هایی که دارای بعد مذهبی و طایفه‌ای هستند.

وی افزود: درگیری سوریه و عراق عمیق و ترسناک است چراکه داعش در آنجا تصمیم دارد «دولت جایگزینی» را ایجاد کند در حالی که در لیبی تندروها و شبه‌نظامیان دست به عملیات تروریستی می‌زنند.

لیون خاطرنشان کرد: با اینکه درگیری محدودی در لیبی وجود دارد اما طولانی شدن بحران موجب فروپاشی کشور از نظر سیاسی، اقتصادی و امنیتی می‌شود.

وی درخصوص بحران مهاجرت غیرقانونی گفت: گروه‌هایی که قاچاق انسان می‌کنند خطری برای همگان هستند آنها در تونس و لیبی فعالیت می‌کنند و مهاجران را با قایق‌هایی به اروپا می‌فرستند تا جان خود را از دست بدهند. برای همین باید اروپا برنامه‌های مشترکی را برای تضمین سلامتی مهاجران ایجاد کند.

انتهای پیام

کد N826754

وبگردی